TÉMA

AŽD

Reportéři ČT mapovali aktuální kauzu DPP

Dozorčí rada DPP se v pondělí mimořádně sešla kvůli aktuálním obviněním z korupce při zadávání veřejných zakázek. Rada z funkce odvolala předsedu představenstva a generálního ředitele Petra Witowského. Ve vedení skončil také Marek Kopřiva a Jiří Špička. Vyšetřování se týká zakázky na bezpečnostní systém pro pražské metro. Policie obvinila čtrnáct osob, včetně členů vedení a podnikatelů. Reportéři ČT mapovali, o co v nyní zahájeném vyšetřování jde – kdo měl koho uplácet a proč. A že úplatky podle policejních poznatků šly až do výše mnoha milionů korun. Reportáž zpracovaly Adéla Paclíková a Jevhenija Vachničenko.
21. 10. 2024|

Uplynulé desetiletí českou železnici proměnilo, mizejí malé motoráky i koženky. Zrychlení ale nepřišlo

Desetiletí uplynulo od doby, kdy začal velký přerod české železnice z hlediska vozového parku. Po dlouhé době ustrnutí, kdy provoz závisel na starých „koženkových“ vagonech a zcela nevhodných malých motorových vozech, začaly přicházet zcela nové a koncepčně moderní vlaky. Loni oslavily deset let od svého schválení k provozu motorové jednotky Regio Shark, letos budou mít první kulatiny Regio Pantery, které významně proměnily podobu cestování osobními vlaky na elektrizovaných tratích.
20. 2. 2023|

Jedna jízdenka vládne téměř všem vlakům bez ohledu na dopravce. Zatím ale nebude platit v komerčních spojích

S novým jízdním řádem začne v neděli na železnici fungovat celostátní tarif. Cestující si tak budou moci koupit jednu jízdenku na jakoukoli trasu, i když na ní vystřídají více dopravců. Tarif zprvu zahrne všechny vlaky objednávané kraji či ministerstvem dopravy, později by pod něj mohli dopravci zařadit i své komerční spoje. Ceny budou odpovídat nynějšímu základnímu tarifu Českých drah, jízdenky bude možné sehnat v pokladnách dopravců a na e-shopu.
12. 12. 2020|

Ten uznává to a ten zas tohle. Změna jízdního řádu přinese zmatek s jízdným na železnici, i když menší, než hrozilo

Od změny jízdního řádu v neděli 15. prosince se výrazně změní přístup některých krajů a částečně i státu k cestujícím na železnici. Kraje i stát musely uzavřít nové smlouvy na většinu linek, které objednávají. V některých případech si vybraly i nové dopravce, jindy uzavřely s Českými drahami smlouvy, které omezují využití stávajícího drážního tarifu. Nejdále zašly Jihomoravský a Zlínský kraj, kde vůbec nebude možné cestovat na tarif Českých drah.
12. 12. 2019Aktualizováno13. 12. 2019|

Velká prosincová železniční revoluce je tu. České dráhy v neděli přenechají část linek konkurenci

Nový železniční jízdní řád přináší od neděle řadu velkých změn. Začínají platit nové smlouvy státu i krajů s dopravci, které z několika místních i rychlíkových linek vytlačily České dráhy, takže od neděle se začnou cestující seznamovat s jejich nástupci. Zároveň si některé kraje vymínily nové tarifní podmínky, takže v některých vlacích ČD nebudou platit drážní jízdenky. Na druhé straně změna nepřináší konec žádné lokálky, naopak se po desetiletích vracejí vlaky na trať do Židlochovic, ožívá „švestková dráha“ a po roce opět zahajuje plný provoz brněnské hlavní nádraží.
13. 12. 2019|