TÉMA

Pěší zóna

Začala proměna brněnského přednádraží v pěší zónu. Řidiči zmatkují a jezdí po tramvajových kolejích

Před brněnským hlavním nádražím vznikne pěší zóna. Přestavba jinak rušné silnice v klidnější prostor začala ve středu ráno. Město uzavřelo část ulice Nádražní, pro automobilovou dopravu však zůstane uzavřená i po dokončení prací. Některé řidiče ale uzavření části prostoru před nádražím překvapilo, v místě se otáčejí a míří na objízdnou trasu, někteří dokonce najíždějí na tramvajové koleje.
1. 3. 2023|

Ostrava chce proměnit silnici podél Ostravice na pěší zónu

Okolí řeky Ostravice v centru Ostravy se mění v místo, kam lidé vyrážejí na procházky nebo na kolo. Nově má za sebou proměnu úsek Havlíčkova nábřeží pod kampusem Ostravské univerzity. Tamní silnici by vedení města rádo proměnilo v pěší zónu, jenže zatím nemá dokončenu objízdnou trasu.
20. 1. 2023|

Centrum Ostravy zakázalo elektrokoloběžky. S městskou částí ale nesouhlasí magistrát

Do centra Ostravy se od tohoto týdne nesmí na elektrokole ani na elektrokoloběžce. Vyhlášku omezující provoz na pěší zóně vydala městská část, chce tím chránit bezpečnost chodců. Ostravský magistrát ale elektromobilitu podporuje a s rozhodnutím obvodu nesouhlasí.
7. 10. 2022|

Olomoučtí strážníci mají nový radar, zaměří se na rychlost ve vybraných lokalitách

Olomoučtí strážníci začnou od tohoto týdne měřit na vybraných místech ve městě rychlost řidičů, k dispozici mají nový přenosný radar. Nákup ručního měřiče rychlosti pro městskou policii schválili zastupitelé, důvodem byly časté stížnosti obyvatel na rychlou jízdu řidičů v některých částech Olomouce. Nové zařízení umožní strážníkům operativní měření ve vytipovaných místech, kde je ohrožena bezpečnost silničního provozu, řekl mluvčí strážníků Petr Čunderle. Radar vyšel téměř na 380 tisíc korun.
15. 8. 2022|

30 let zpět: Předvánoční nákupy v Praze

Před Vánocemi spousta lidí shání dary pro své blízké na poslední chvíli. Nejinak tomu bylo i o poslední adventní neděli v roce 1991. Reportáž ukazuje tehdejší nabídku zboží i zájem lidí na různých místech Prahy: v obchodním domě, na pěší zóně v centru i na okraji metropole.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1991.
22. 12. 2021|

V historickém centru Brna skončila oprava. Dělníci vyměnili více než stoletou kanalizaci v ražené štole

V Brně v úterý skončila rekonstrukce ulic Solniční, Opletalova a části České, které se nacházejí v historickém jádru města. Práce trvaly dva roky a stály 110 milionů korun. Úpravy se dotkly vodovodu, kanalizace, plynovodu, horkovodu, kabelů a povrchů ulic.
26. 10. 2021|

Americká třída v Plzni je zavřená. Hromadná doprava může jet bez zpoždění, auta však zaplnila vedlejší ulice

V zájmu zrychlení průjezdu městské dopravy je od pondělí pro auta uzavřená část Americké třídy v Plzni. A to i přes nesouhlas policie. Po jedné z nejvytíženějších plzeňských ulic denně jezdilo kolem 13 tisíc aut, mnohá z nich se první den přesunula do vedlejších ulic.
23. 8. 2021|

Řidiči ve Varech se snaží výsuvné sloupky překonávat. Jejich funkci ale radnice chválí

Uzávěra lázeňské zóny pro automobily výsuvnými sloupky se v Karlových Varech osvědčila. V poslední době se ale množí případy, kdy se řidiči snaží sloupky překonat. Město proto zvažuje, že výsuvné sloupky doplní ještě dalším výstražným značením. Zřejmě také omezí způsoby, jak je možné sloupky ovládat. Vjezd do lázeňské zóny chce město i nadále co nejvíce omezovat.
2. 7. 2021|

Kladno začne obnovovat pěší zónu. Získá novou dlažbu, lavičky a zeleň

Kladno letos plánuje obnovu první části pěší zóny poblíž sokolovny v centru města, nyní je vypsaný tendr. V příštích letech čeká proměna celou zónu až k Poštovnímu náměstí. Změny čekají i vedení dopravy, u sokolovny vznikne kruhový objezd.
12. 5. 2021|

30 let zpět: Auta na pěší zóně v centru Prahy

Doprava u Václavského náměstí v srdci metropole nebyla před 30 lety upravena značkami. Toho často zneužívali taxikáři či zásobovači, kteří si pěší zónou krátili cestu.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1991. 
19. 4. 2021|

Řidič vozu z Trevíru spolupracuje s policií. Soud ho poslal do vazby

Řidič vozu, který vjel v úterý na pěší zónu v Trevíru, s policií spolupracuje a vypovídá. Soud ve středu rozhodl, že 51letého Němce pošle do vazby, nikoli na psychiatrickou kliniku. Informovala o tom agentura DPA. Zběsilá jízda centrem města na západě Německa si vyžádala pět obětí.
2. 12. 2020Aktualizováno2. 12. 2020, 15:22|

V německém Trevíru vjel útočník do lidí. Podle policie úmyslně a bez politického motivu

Ve městě Trevíru (Trier) na západě Německa vjelo auto na pěší zónu. Zemřelo pět lidí a nejméně patnáct dalších utrpělo zranění, vyplývá z policejních informací, aktualizovaných ve večerních hodinách. Řidiče, 51letého Němce žijícího poblíž Trevíru, policisté zadrželi. Dosavadní vyšetřování neukázalo, že by čin měl politický nebo náboženský motiv, ale podle ministra vnitra spolkové země Porýní-Falc Rogera Lewentze byl zjevně úmyslný. Příslušný státní zástupce řekl, že řidič byl opilý a patrně má čistý trestní rejstřík. Existují indicie, že trpí psychickými potížemi.
1. 12. 2020Aktualizováno1. 12. 2020, 23:25|

Provoz v centru Brna zeslábl. Na povolení nedosáhly ani rozvozy jídel

Se změnami v dopravě se v centru Brna v některých částech dne snížil provoz až o polovinu. Přísnější pravidla pro vjezd do pěší zóny platí měsíc, jejich dodržování hlídají kamery. Strážníci se tak mohou víc zaměřit na špatně parkujících řidiče. Přestupků odhalili o desítky procent víc.
1. 10. 2020|

Začaly platit přísnější podmínky pro vjezd do centra Brna. Vzniklo sedm nových zón

Brněnský magistrát zpřísnil podmínky vjezdu do centra. Řidiči už nemohou využít krátkodobé návštěvnické oprávnění a do centra vjedou autem pouze lidé, kteří tam trvale bydlí nebo podnikají. Centrum je nově rozdělené na sedm zón. Řidiči dostanou povolení pro vjezd jen do jedné z nich. Změny mají zlepšit situaci chodců.
1. 9. 2020|

Konec proplétání chodců mezi auty v centru Brna. V pěší zóně bude nová regulace

Pěší zónou v historickém centru Brna projede denně víc než tisícovka aut, necelá třetina z nich bez povolení. Vedení města už dva roky chystá nový systém. Po řadě zdržení by měl začít fungovat v září. Do té doby magistrát všechna povolení k vjezdu automaticky prodloužil.
23. 6. 2020|

Kdo chce jet na koloběžce, ať se odráží. Ty elektrické Praha 1 vykáže z pěších zón

Praha 1 chystá zákaz provozu elektrických koloběžek na pěších zónách. Podle radnice si chodci stěžují na jejich jízdu i parkování. Oproti minulosti, kdy se městská část o podobný zákaz již pokusila, by se nemělo omezení týkat jízdních kol nebo bezmotorových koloběžek.
10. 1. 2020Aktualizováno10. 1. 2020, 15:13|

Centrem Brna mohou projíždět tisíce aut. Chodci v pěší zóně mezi nimi kličkují

Pěší zónou v historickém centru Brna denně projedou stovky aut. Povolení k vjezdu radnice vydala asi sedmi tisícům z nich, a to vyjma dopravního podniku nebo veřejných služeb, které do města zajíždět musejí. Změnu by měl na jaře přinést nový způsob rozdělení centra na víc oblastí.
8. 11. 2019|

Rychlé taxíky i nedovolené průjezdy pěší zónou. Olomouc chystá omezení dopravy v centru města

Olomouc výrazně omezí dopravu v historickém jádru. Reaguje tím na stížnosti obyvatel centra města, kterým vadí údajně rychlá vozidla taxi služby nebo rozvozu pizzy, ale také řidiči, kteří si pěší zónou zkracují cestu. V některých ulicích magistrát změní dopravní značení a také nainstaluje vysouvací fyzické zábrany, které auta do pěší zóny pustí jenom v době zásobování.
29. 8. 2019|

V Českém Krumlově omezili dopravu v centru. Politici si ji chválí, někteří podnikatelé jsou proti

Český Krumlov před třemi měsíci omezil vjezd do historického centra, aby tak usnadnil v úzkých uličkách pohyb návštěvníkům města. Zatímco průvodci časové omezení, které platí mezi desátou ranní a třetí odpolední, vítají, část místních ho kritizuje.
22. 1. 2019|