Úřady si podle bývalého člena kanadského nejvyššího soudu Johna Majora měly být vědomy toho, že letoun je pravděpodobným cílem teroristického útoku. Kanadské policii a dalším bezpečnostním složkám se nepodařilo atentátu zabránit kvůli celé sérii na sebe navazujících chyb, podotkl. Podle něj je na vině také nejen nekompetentnost a nepozornost úřadů, ale rovněž rivalita federální policie a tajných služeb. Tyto dvě složky si vzájemně nevyměňovaly informace, jež měly k dispozici a jež by při vzájemné konzultaci vzbudily podezření z příprav atentátu v dostatečném předstihu.
Boeing 747 směřující z Toronta do Dillí se 23. června 1985 krátce před mezipřistáním v Londýně po explozi na palubě zřítil do Atlantského oceánu asi 300 kilometrů jihozápadně od irského pobřeží. Zahynulo 329 lidí. Na tokijském letišti Narita pak téhož dne předčasně vybuchla bomba uložená v zavazadle určeném k přepravě v dalším letadle společnosti Air India na lince do Bangkoku. Při explozi zahynuli dva zaměstnanci letištní odbavovací služby.
