Návrháři si pochvalují, že se poznají mezi sebou. Tržba zde není to hlavní. „Můj cíl je šířit něco, co se mně samotnému líbí. Když toho chci vidět víc, tak nezbývá než to dělat. Moje kozačky si zatím nikdo nekoupil. V tomhle horku se je nikomu nechce zkoušet,“ vysvětluje návrhář Ferdinand Tiffert.
Pod zem se letos spustilo 17 berlínských tvůrců. Na příští rok už mají pořadatelé přihlášek třikrát tolik. Cestující také vítají možnost nechat se přímo na místě zkrášlit odbornou rukou.

Reportáž Evy Pláničkové
Přehlídkové molo v jedoucím vagonu je dalším důkazem, že Berlín se jinakosti nebojí. A místní móda není pro někoho, kdo rád sedává v koutě. Netradiční úbory navíc předvedly netypické manekýny. „Měli jsme tu letos extrémně šikovné Rockstar modelky. Berou to jako párty. Show je pak úplně jiná, žádná nuda,“ nadšeně vypráví Alexander Van Hessen, zakladatel Rockstar Models.
Chtěli jsme dovézt obchody k lidem
Akci si pochvaluje i dopravní podnik. Koleje už nabídl pro další ročník. „Čtvrtina cestujících, které přepravíme, jede za nákupy. A tentokrát jsme nechtěli dovézt lidi do obchodů, ale obchody k lidem,“ vysvětluje Klaus Wazlak, mluvčí berlínského dopravního podniku.