Začala velká uzavírka Cejlu a Zábrdovické ulice. Městská doprava ráno nabrala až 45 minut zpoždění

Až třičtvrtěhodinová zpoždění autobusů a silnice ucpané víc než obvykle. Brno zažilo první pracovní ráno ovlivněné uzavírkou Zábrdovického mostu. Ta v pondělí začala platit i pro hromadnou dopravu. Na objízdné trasy vyjely posílené linky a cestující se poprvé seznamovali s výlukovými jízdními řády.

Video Pro řidiče je Zábrdovická ulice na 15 měsíců neprůjezdná
video

Pro řidiče je Zábrdovická ulice na 15 měsíců neprůjezdná

Někteří brali ranní zmatky s humorem. Jiní se ale ve spleti nových variant ztráceli. „Jsem v šoku, mám být do osmi v práci, nebudu samozřejmě. Vůbec nevím jak, kde, co mám dělat,“ svěřila se cestující Alexandra Lukášová.

S pomocí 35 informátorů a dispečerů v přestupních uzlech ale nakonec na Staré osadě správný spoj našla. Do centra jel téměř bez zpoždění. Naopak linky na velkém městském okruhu přijížděly ve špičce až o 45 minut později. Doprava v Gajdošově ulici ještě v půl desáté dopoledne pouze popojížděla. V době největší špičky dispečeři dopravního podniku některé spoje z trasy dokonce odkláněli.

„Nejrychlejší byla cesta do města s využitím tramvajové linky 12, která je právě posílena. Případně pěší přechod z ulice Lazaretní od vojenské nemocnice do ulice Cejl na tramvajové linky 2 a 3, které jezdily zcela podle jízdního řádu,“ řekl provozní ředitel DPMB Jan Seitl.

Mnohem rušněji než obvykle bylo už od šesté hodiny ranní také v centru uzavírky u Zábrdovického mostu. V místě ale vznikaly pouze drobné zmatky. Cestující se ptali na správnou cestu dispečerů a nabírali zpoždění maximálně v řádu několika minut.

V místě vzniknou dvě náhradní zastávky pro cestující MHD
Zdroj: ČT24

Ještě ráno zkoušeli někteří řidiči i přes zákaz přejet přímo přes Zábrdovický most. Už po deváté hodině ale byli prakticky bez šance. Pracovníci dopravního podniku totiž začali sundávat trolejové vedení.

Pro přepravu do centra města Brna můžou cestující v době výluky využít také vlakových spojů. Ty jezdí ze stanice Brno-Židenice směrem na hlavní nádraží. Vlaková spojení tak pomáhají odlehčit situaci v průběhu omezení tramvajových linek.

Samotné práce ale ještě nezačaly. Most tak teď spíš víc připomíná pěší zónu. K původnímu stavu se tady vše vrátí nejdřív za patnáct měsíců.