Nový podjezd pod dálnicí D3 je příliš nízký. Neprojedou kamiony ani autobusy

3 minuty
Podjezd pod novým mostem na dálničním obchvatu Českých Budějovic je příliš nízký
Zdroj: ČT24

Podjezd pod novým mostem na dálničním obchvatu Českých Budějovic komplikuje jízdu autobusovým dopravcům i tranzitní dopravě. Je totiž nižší, než čekali. Jeho výška je u Hlinska pouhé tři metry, což pro autobusy a nákladní auta nestačí. Vysoká vozidla potřebují o více než půl metru místa víc, aby pod mostem projela. Musejí tak jezdit jinou trasou, která je však delší.

Stavbaři na silnici z Hlinska do Dubičného na okraji Českých Budějovic pracují na dálničním mostu. Podjezd pod dálnicí D3 je ale v tomto místě příliš nízký. „Bohužel pravidelná veřejná linková autobusová doprava se pod tento podjezd právě kvůli své výšce tři metry nedostane,“ řekl ředitel Jihočeského koordinátora dopravy Jiří Kafka. 

To, že pod mostem neprojedou autobusy, zaskočilo i samotné obce. „Překvapení jsme byli, ale to s dálnicí D3 jsme těch překvapení zažili už mnoho, řekla bych, že žádná změna,“ komentovala místostarostka Dubičného Veronika Humlerová (nestr.).

Vyšší most není možný kvůli navazujícímu tunelu

Autobusy s klimatizací by potřebovaly 3 metry a 60 centimetrů, aby se pod most vešly. Nově tak musí jezdit po Rudolfovské třídě a přes Vráto. Kvůli tomu vznikly i nové zastávky. Lidé, kteří cestují autobusem například do Dubičného, musí chodit část cesty pěšky, což je podle Kafky komplikace. Navíc pod mostem neprojedou kromě autobusů ani nákladní auta.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se ale hájí tím, že s vyšším podjezdem se ani nepočítalo. Opírá se o plán z roku 2015. „V místě podjezdu pod dálnicí totiž měla být pouze cyklostezka a cesta pro pěší,“ reagovala ředitelka českobudějovické ŘSD Vladimíra Hrušková. „Nikdy tam nebyla plánovaná vyšší podjezdová výška, protože se nemohlo hýbat s niveletou dálnice, následuje totiž sjezd do tunelu,“ dodává. 

Někteří obyvatelé Dubičného přesto nechápou, proč se stavba plánovala tímto způsobem. Jiným to ale nevadí, víc než autobusy totiž využívají auta. „Linka nám jezdí šestkrát denně. Ráno ji využívají hlavně děti a studenti, kteří jezdí do škol a odpoledne zpátky,“ uvedla Humlerová. 

Samotný dálniční obchvat krajského města má být hotový do konce příštího roku. Podjezd u Hlinska bude podle plánu jen pro menší auta do tří a půl tuny.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová má za sebou první rok

Nové koleje i nádražní objekty vyrostly během prvního roku modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Investice za téměř dvacet miliard je plánována na šest let. Má přinést bezpečnější a rychlejší průjezd vlaků i pohodlnější cestování. Lidé pocítí dopad stavebních prací hlavně v druhé polovině oprav.
před 15 mminutami

Z Bedřichova po konci vleků odcházejí i hoteloví hosté

Dlouholetý provozovatel, který měl v Bedřichově v Jizerských horách celkem pět vleků, už ve středisku podnikat nechce. Místní proto hledají cestu, jak v budoucnu provoz obnovit. Uzavření sjezdovek už dopadá na některé podnikatele.
před 1 hhodinou

Na přelomu roku se čeká sníh a teploty pod průměrem

Na přelomu roku do Česka přijde zima. Teploty i přes den budou jen mírně nad nulou, hlavně na horách bude sněžit a lze očekávat sněhové jazyky i závěje, uvedl Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Ani v prvním týdnu roku 2026 se ráz počasí příliš nezmění.
před 10 hhodinami

Lipno zamrzá, bruslit na něm je ale zatím hazard

Lipenské jezero postupně zamrzá. Místy má sice led tloušťku kolem čtyř až pěti centimetrů, zatím ale netvoří dostatečně souvislou plochu. Přesto na něj už někteří nedočkavci navzdory nebezpečí vstupují. Možnosti bruslení závisí na intenzitě mrazů. Ke zprovoznění bruslařské magistrály propojující Frymburk, Přední Výtoň a Lipno nad Vltavou musí mrznout deset až patnáct dnů.
před 10 hhodinami

Porodnost i letos klesne na další historické minimum

V Česku se narodilo nejméně dětí v historii. Podle průběžných dat zdravotníků letošek skoro s jistotou překoná loňské minimum. Někde hlásí téměř o pětinu méně novorozenců. Potomky teď přivádějí na svět hlavně ženy z populačně slabších 90. let. Jejich matky měly děti přibližně o pět let dřív. V kombinaci s dalšími faktory čekají odborníci nízkou porodnost i v příštích letech.
před 11 hhodinami

Čtyři tisíce litrů fridexu uniklo na univerzitním kampusu v Hradci Králové

Z chladicího potrubí v budovaném lékařském kampusu Univerzity Karlovy v Hradci Králové ve čtvrtek uniklo kolem čtyř tisíc litrů fridexu, nemrznoucí chladicí kapaliny, která slouží k ochraně před zamrznutím v zimě či přehříváním v létě. Hasiči kapalinu rozlitou v přízemí budovy odčerpali. Mimo objekt se fridex nedostal, životní prostředí to neohrozilo. Příčinou havárie byla technická závada na potrubí, řekla mluvčí hasičů Zuzana Strouhalová.
před 12 hhodinami

Poškozené trakční vedení zkomplikovalo provoz na hlavním nádraží v Praze

Poškozené trakční vedení dopoledne zkomplikovalo provoz na hlavním nádraží v Praze. Vlaky zhruba půlhodinu nejezdily do Libně, Vysočan a Holešovic, směrem do Vršovic a na Smíchov byla doprava omezená. Oznámil to mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka. Co bylo příčinou poškození, podle něj železničáři zjišťují.
před 20 hhodinami

Na Štědrý den řešili hasiči nejvíce požárů za pět let

Hasiči v Česku na Štědrý den vyjížděli k 72 požárům, což je nejvíce za posledních pět let. Nikdo při nich nezemřel, zranění utrpělo dvanáct lidí. Některé požáry přímo souvisely s Vánocemi, způsobilo je například neopatrné zacházení s prskavkami. Celková škoda je přes třicet milionů korun, informovala mluvčí generálního ředitelství hasičů Klára Ochmanová.
25. 12. 2025Aktualizováno25. 12. 2025
Načítání...