Akademický senát zvolil rektorem ústecké univerzity Jaroslava Koutského

Akademický senát zvolil za nového rektora ústecké Univerzity J. E. Purkyně (UJEP) Jaroslava Koutského, bývalého děkana fakulty sociálně ekonomické. Nahradí Martina Baleje, kterému po osmi letech skončí na jaře druhé funkční období. Jednačtyřicetiletý Koutský byl jediným kandidátem. Ze 40 členů akademického senátu se voleb zúčastnilo 38, z toho 36 odevzdalo platný hlas. Koutský by se měl stát rektorem od 18. března na čtyři roky.

„Velmi si vážím důvěry akademického senátu. Udělám, co je v mých silách, abych univerzitě v následujících letech pomohl,“ prohlásil po svém zvolení Koutský. „Já si myslím, že kolega Koutský je konsensuální kandidát. Dokáže spojovat různé pohledy na to, kam se má univerzita ubírat. Dokázal názory třeba z různých fakult propojit, o čemž svědčí i silný mandát, který získal při hlasování,“ má jasno členka akademického senátu Lenka Slavíková.

Univerzita musí být podle Koutského zaměstnanci, studenty i veřejností vnímána jako kvalitní, odpovědná, inspirativní a vstřícná instituce. „Musí sehrávat excelentní roli v regionu, zastávat důstojnou pozici v rámci republiky a rozšiřovat funkční vazby na mezinárodní prostředí,“ vypočítal Koutský, který vystudoval na Masarykově univerzitě v Brně regionální geografii a regionální rozvoj, na Vysokém učení technickém v Brně pak získal titul docenta v oboru ekonomika a management.

V letech 2013 až 2021 byl, jako nejmladší děkan v historii UJEP, v čele Fakulty sociálně ekonomické. Odborně se zaměřuje zejména na transformaci Ústeckého kraje i dalších průmyslových regionů z pohledu ekonomické geografie a regionálního rozvoje.

Nový rektor má začít v březnu

Akademický senát zvolil podle Baleje do čela univerzity člověka energického, který má spoustu nápadů a zkušenosti ze zahraničí. Kandidáti a členové akademické obce mohou do tří pracovních dnů od vyhlášení výsledků voleb podat stížnost na jejich průběh. Pokud se tak nestane, zašle akademický senát návrh na jmenování nového rektora prezidentovi republiky. V čele univerzity stane nový rektor 18. března a funkční období mu skončí 17. března 2027.

Dosavadní rektor Martin Balej na univerzitě bude podle svého vyjádření pokračovat. „Počkám, jakou bude mít nově zvolený rektor představu o svém týmu, a podle toho se zařídím. Mám velké dluhy vůči rodině, dětem, budu se jim to snažit vrátit,“ přiznal Balej, za jehož volebního období byl dokončen univerzitní kampus na místě bývalé nemocnice. „Před novým rektorem leží obrovské výzvy, jako je transformace kraje, univerzita musí být vidět v celém kraji, aby si občané řekli, že má v regionu smysl,“ dodal Balej.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Renovuje se unikátní Baťův výtah ve zlínském mrakodrapu

Řemeslníci renovují Baťův výtah v budově 21 ve Zlíně, takzvaném Baťově mrakodrapu. Obnoví vnitřní i vnější části výtahu, vymalují šachtu a zajistí hloubkové čištění a ošetření podlahy v přilehlé expozici ve druhém podlaží. Práce, které přijdou na necelé tři miliony korun, potrvají do konce června. Do té doby bude unikátní pojízdná kancelář ředitele firmy Baťa Jana Antonína Bati pro návštěvníky uzavřena.
před 1 hhodinou

Soud poslal do vazby dva obviněné po zásahu na plzeňském úřadě

Okresní soud Plzeň-město poslal kvůli možnému ovlivňování svědků do vazby dva lidi obviněné v souvislosti se zásahem Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) na krajském úřadě Plzeňského kraje. Informovala o tom okresní státní zástupkyně Ivana Hostašová. Obžalovaným hrozí až osmileté vězení.
před 2 hhodinami

Soud v kauze Stoka II potrestal dalšího podnikatele a jeho firmu

Městský soud v Brně ve čtvrtek v korupční kauze Stoka II uložil podnikateli Karlu Weiglovi a jeho firmě KWM PLUS peněžité tresty. Za zjednání výhody při zadání veřejné zakázky a účastenství ve formě pomoci soud podnikateli uložil trest 410 tisíc korun, firmě 300 tisíc. Při zakázkách brněnské Správy železnic dělali takzvaně křoví. Podnikatel i zmocněnec firmy přiznali vinu. Rozhodnutí zatím není pravomocné. Tresty ve věci soud ukládal už i dříve.
před 3 hhodinami

Někdo zřejmě otrávil čtyři vlky v Rychlebských horách

V Rychlebských horách na Jesenicku byli mezi únorem a dubnem nalezeni čtyři mrtví vlci. Pitvu zvířat provedli experti z Veterinární univerzity v Brně, podle nich šlo s největší pravděpodobností o otravu dosud nezjištěnou látkou, upřesnit by to měly toxikologické testy. Kvůli podezření, že vlci byli otráveni, podala Agentura ochrany přírody a krajiny (AOPK ČR) trestní oznámení.
před 5 hhodinami

Plodiny i ryby v okolí nehody v Hustopečích jsou v pořádku, prokázaly testy

V okolí havárie vlaku s benzenem u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku je možné pěstovat plodiny i lovit ryby kromě jednoho jezera. Vzorky zemědělské půdy tam neprokázaly zvýšenou přítomnost látek vznikajících z hoření benzenu a stopy benzenu neodhalily ani vzorky ryb z vod v okolí havárie s výjimkou jezera číslo 6, řekli ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) a ředitel České inspekce životního prostředí Petr Bejček.
před 6 hhodinami

Na horách sněží, o víkendu bude oblačno

Přes Česko ve čtvrtek přejde studená fronta a ochladí se. Víkend bude velmi oblačný a při protrhání oblačnosti hrozí přízemní mrazíky, vyplývá z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). V Jeseníkách a Krkonoších ve čtvrtek ráno teploty spadly pod nulu a začalo sněžit.
před 7 hhodinami

Řeku Smědou jako první v republice zpomalí příčné prahy

Příčné prahy mají zpomalit řeku Smědou v Bílém Potoce na Liberecku. Budou vůbec první v Česku. Řeku by měly mírnit při velké vodě a taky by měly zabránit vymílání jejího koryta. Usnadní i migraci ryb a dalších živočichů. Stavbu opatření zhruba za čtrnáct milionů zaplatí Povodí Labe. „Projektant čerpal inspiraci v alpských tocích a horských bystřinách na Madeiře,“ informoval mluvčí Povodí Labe Aleš Prokopec.
před 10 hhodinami

Auta je nesmí prorazit. V Liberty se opět rozjela výroba svodidel

Výroba svodidel se v huti Liberty po delší pauze znovu rozjela jako jedna z prvních. Svodidla je nutné nejprve vyválcovat, poté vytvarovat a nakonec pozinkovat. Pracovníci přitom nevyrábějí jen je samotná, ale vytvářejí také matematické modely, které jim pomáhají zjistit dopady srážky vozidel s těmito ochrannými prvky na silnicích. Vozidlo totiž nesmí prorazit žádný podélný prvek ani se dostat za svodidlo, vysvětlil konstruktér Radim Žídek, který jako jeden z mála v huti zůstal pracovat.
před 10 hhodinami
Načítání...