Začaly opravy silnic, které sloužily jako objížďky Nových Mlýnů. Budou stát sto milionů korun

Silničáři zahájili opravy objízdných tras, které sloužily pro provoz při loňské rekonstrukci mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny nedaleko Pasohlávek na Brněnsku. Začali v Brodě nad Dyjí, kudy vedla objízdná trasa ve směru na Brno, a v následujících dnech plánují demontovat mostní provizorium přes řeku Dyji.

Brodem nad Dyjí a Drnholcem projely v loňském roce stovky aut a kamionů, které mířily do Mikulova a dál do Rakouska. Most přes Nové Mlýny procházel náročnou opravou. Teď budou muset silničáři opravit zničené silnice, které musely odolávat neobvyklé zátěži.

V souvislosti s demontáží provizorního mostu a rekonstrukcí silnice bude v Brodě nad Dyjí část silnice třetí třídy uzavřená od 15. března do 15. dubna. Následovat bude také demontáž mostního provizoria v Drnholci, kudy vedla objízdná trasa ve směru na Vídeň, a opravy poškozené silnice v Dolních Dunajovicích.

Přes sto milionů korun

„V zimě jsme provedli pasportizace, tedy zhodnocení stavu poškození objízdných tras. Se Správou a údržbou silnic Jihomoravského kraje jsme vybrali, které úseky jsou nejvíce poničené, a rozhodli o tom, které opravíme jako první. Jsou to právě opravy průtahu v Brodě nad Dyjí a v Dolních Dunajovicích. Postupně opravíme další poškozené úseky. Investice přesáhne částku sto milionů korun,“ řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Oprava mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny skončila po tři čtvrtě roce loni v prosinci. Vyšla téměř na 300 milionů korun. Výjimečná byla i tím, že část betonáže museli provádět potápěči. Cílem bylo zajištění vyšší nosnosti mostní konstrukce. Uzavírka však motoristům komplikovala jízdu mezi Brnem, Mikulovem a Vídní, a to především v létě, kdy se na objízdných trasách tvořily kolony aut mířících na jih.