Stavba posledního úseku prodloužené Rudné začala. Hotovo může být už do konce roku

Stavba chybějícího, čtyři sta metrů dlouhého úseku prodloužené Rudné začala. Přitom teprve v úterý nabylo stavební povolení právní moci. Na důležitou dopravní tepnu už léta čekají hlavně obyvatelé Poruby, nová komunikace má sloužit právě jako obchvat této ostravské části. Doposud musela auta ve směru na Opavu jezdit právě přes Porubu.

Dělníci se do stavby poslední části prodloužené Rudné pustili ve čtvrtek, pouhé dva dny po tom, co silnice dostala důležité razítko. Stavební povolení bylo vydáno už dříve, případní odpůrci ale měli měsíc na to, aby se odvolali. To se však nestalo. 

Nejvíc práce dá stavbařům protihluková stěna, která bude vyšší, než se původně plánovalo. „Bude dosahovat výšky až přes čtyři metry. Zároveň bude mít tu nejkvalitnější protihlukovou ochranu, která se teprve v Česku zkouší. Takže to bude takový pilotní projekt a uvidíme, jaký bude mít vliv na okolí,“ řekl šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. 

(Momentálně zbývá dostavět zhruba 400 metrů silnice. Chybějící úsek je na mapě vyznačen červenou barvou.)

Dostavba prodloužené Rudné měla řadu odpůrců. Nakonec je přesvědčila právě nejmodernější protihluková stěna. S jejím prosazením pomáhal i kraj v roli mediátora. „Ty dvě strany si opravdu nerozuměly. Jsme rádi, že jsme je dotlačili k tomu, ať si sednou a dohodnou se bez emocí,“ přiblížil hejtmanův náměstek Jakub Unucka (ODS). 

Trpěla hlavně Poruba

Vybudování krátkého, ale důležitého úseku uvítají hlavně obyvatelé ostravské části Poruba. Podle redaktora ČT Tomáše Indreie projede křižovatkou ulic Opavská a 17. listopadu denně až 35 tisíc aut. Číslo navíc každým rokem narůstá. 

Čtvrť se začala stavět v padesátých letech minulého století, kdy v Československu jezdilo po silnicích zhruba milion vozidel, dnes jich je registrováno pětinásobně víc. S takovým množstvím aut na silnicích tehdejší režim nepočítal a podle toho vypadají také tamní komunikace. 

Ulice 17. listopadu se má zklidnit

Práce na prodloužené Rudné, která je hlavní spojnicí mezi Ostravou a Opavou, by podle smlouvy mohly probíhat až osmnáct měsíců. Ministerstvo dopravy ale mluví o dřívějším termínu. „Vypadá to, že do konce roku se tu bude jezdit,“ nastínil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). 

Po dokončení prodloužené Rudné přijde na řadu rekonstrukce dnes už přetížené ulice 17. listopadu. Jak by po náročné opravě měla vypadat, zatím Moravskoslezský kraj neví. „Pěší zóna to asi určitě nebude, protože tam jezdí tramvaje. Ale určitě se to zklidní, protože auta už tam jezdit nebudou,“ poznamenal Unucka.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 6 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 9 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 10 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 10 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 13 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 15 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 16 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
včera v 20:48
Načítání...