Krajský úřad rozhodl: Ostrava ke stavbě nové tramvajové linky potřebuje EIA studii

2 minuty
Nová linka potřebuje EIA studii
Zdroj: ČT24

Pro záměr výstavby nové tramvajové trati v Porubě a Pustkovci musí město Ostrava nechat vypracovat komplexní posouzení vlivů na životní prostředí, takzvanou velkou dokumentaci EIA. Rozhodnutí v pátek vydal moravskoslezský krajský úřad.

Nová tramvajová trať by měla vést od křižovatky u Slovanu k obchodnímu středisku Duha a dál k hypermarketu Globus. Trať má být dlouhá 3,3 kilometry, má mít osm zastávek a její vybudování by stálo odhadem zhruba 700 milionů korun.

Část obyvatel z míst, kudy by měla vést, se stavbou ale nesouhlasí. Trať a související úpravy podle nich v oblasti výrazně poškodí kvalitu života, lidé se obávají kácení stromů, zániku zelených ploch i zvýšení hluku. Petici proti trati podepsalo několik tisíc lidí.

Připomínky k trati mají i hygienici

Mluvčí krajského úřadu Miroslava Chlebounová řekla, že úředníci k záměru nazvanému Ekologizace veřejné dopravy Ostrava-Poruba dostali zhruba 90 vyjádření. Většina z nich byla nesouhlasná. „Negativní připomínky však vyjádřily také některé správní orgány, jako například Česká inspekce životního prostředí, Krajská hygienická stanice v Ostravě a dále úřady dotčených městských částí,“ dodala.

Dokumentace EIA bude po předložení krajskému úřadu opět projednána se správními úřady i s veřejností. Krajský úřad k ní následně nechá vypracovat posudek. Proces může podle Chlebounové trvat zhruba půl roku.

Členka petičního výboru proti stavbě trati Markéta Vysloužilová uvedla, že výsledky hlukové a rozptylové studie předložené k záměru stavby trati jsou katastrofální. Hluk by se podle ní zvýšil tak, že u některých domů by byly překročeny i hygienické limity, a stavba by tam také zvýšila množství emisí.

V červnu městští zastupitelé rozhodli, že stavba bude takzvaným projektem zvláštního významu. To znamená, že by město mohlo trať postavit, i kdyby s tím některý obvod nesouhlasil.

Výsledek (závěr dotazníkového šetření k výstavbě trati, pozn. red.) budeme brát vážně. Bude to jeden z hlavních faktorů při rozhodování o stavbě nové trati.
Tomáš Macura
primátor Ostravy

Ostravský primátor Tomáš Macura (ANO) tento týden řekl, že město nechá udělat v souvislosti s plánovanou tratí průzkum veřejného mínění. Jeho výsledek by měl být jedním z hlavních faktorů při rozhodování o stavbě. Rozhodnutí by přitom mělo padnout ještě letos, tak aby se stihly čerpat peníze z evropských fondů, které by měly pokrýt až 85 procent nákladů.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 3 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 3 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
včeraAktualizovánovčera v 18:56

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
včeraAktualizovánovčera v 15:53

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
včera v 15:48

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
včera v 15:11

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
včeraAktualizovánovčera v 15:09

Těžbě lithia na Cínovci nestojí nic v cestě, uvádí studie

Těžbě lithia na Cínovci v Krušných horách a zpracovatelskému závodu v Prunéřově na Chomutovsku nebrání žádné technologické překážky, ukázala studie proveditelnosti. Informoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. O realizaci rozhodnou akcionáři Geometu, kterými jsou Severočeské doly a australská EMH. Celková investice je odhadována na více než 42 miliard korun, což by ji řadilo mezi tři největší investice do tuzemského průmyslu v posledních letech.
včera v 13:47
Načítání...