Olomouckému centru může odlehčit nový parkovací dům. „Ubytoval“ by přes dvě stovky vozů

V Olomouci u tramvajové trati na Nových Sadech může vyrůst parkovací dům s kapacitou pro 231 vozů. Myšlenku spojit výstavbu třetí etapy tramvajové trati na Nové Sady s vybudováním přestupního terminálu a velkého parkovacího domu v srpnu projednala a schválila městská rada.

Stavba má podle návrhu sloužit návštěvníkům Olomouce. Ti by po zaparkování využili tramvajovou dopravu do centra. Parkovat v areálu by ale mohli i rezidenti z okolí.

„V rámci přípravy dokumentace pro územní rozhodnutí na akci třetí etapy tramvajové trati vznikla myšlenka vytvořit z konečné zastávky přestupní terminál tramvaj – autobus – auto. Součástí uvažovaného terminálu by byl i parkovací objekt v blízkosti tramvajové smyčky,“ uvedl investiční náměstek primátora Filip Žáček (ČSSD).

Vzhledem k poloze na okraji Olomouce může tento záměr sloužit pro parkování v systému P+R. Využít by jej šlo ale i na večerní či noční parkování rezidentů z blízkého sídliště.
Aleš Jakubec
náměstek olomouckého primátora

Podle primátorova náměstka Aleše Jakubce (TOP 09) nyní musí zastupitelé prověřit možné umístění parkovacího domu. „A to tak, aby celek mohl plnit funkci plnohodnotného přestupního terminálu,“ dodal. V současnosti se v části Schweitzerovy ulice, kudy povede třetí etapa tramvajové trati a kde by měl vyrůst i parkovací objekt, nacházejí soukromé zahrady.

  • Parkovací místa a jejich rozdělení

    - elektromobil: 18
    - invalidé: 10
    - klasická krytá stání: 186
    - klasická otevřená stání: 17
    - celkový počet stání: 231
    - cyklostojany: 20/40 (1 stojan/2 kola)

Podoba parkovacího domu by měla být minimalistická; objekt by postupně pokryla popínavá zeleň. Šlo by o železobetonový čtyř- až pětipodlažní skelet s pultovou střechou. V jeho přízemí by se měla nacházet zóna parkovacích stání s možností nabíjení elektromobilů, prostor pro odstavení jízdních kol a veřejné toalety.

„Projekt naplňuje jeden z cílů plánu udržitelné městské mobility, který definuje dopravní vizi města do roku 2030. Jejím cílem je redukovat automobilovou dopravu ve městě,“ uzavřel Aleš Jakubec.