
Snížení počtu nehod
Experti nejprve vybaví senzory na 50 autobusů a trolejbusů. Pokud se osvědčí, osadí jimi podnik celý vozový park. Zaplatí za ně desítky milionů korun.
Zatímco v autobusech a trolejbusech řidiče pouze upozorní zvukovým signálem a blikáním, v tramvajích má jít systém ještě dál. Pokud by hrozila srážka, souprava se zastaví.
Právě nehody tramvají za sebou nechávají největší škody. Před deseti lety se v Ostravě-Vřesině čelně srazily dvě tramvaje. Tři lidé zemřeli, dalších 40 bylo zraněných.

Nehoda v Ostravě (Události, 11. 4. 2008)
Dopravní podnik očekává, že díky senzorům počet nehod klesne až o 40 procent. Jen loni jeho vozy bouraly 520x, letos už víc než 240x. V průměru při každé páté nehodě se někdo zraní.
S krizovými situacemi se setkal i Daniel Pokorný, který řídí trolejbus už 23 let. Denně se v provozu setkává s komplikacemi. Například na příhodu, která se mu stala před třemi lety, pamatuje obzvlášť. „Dítě mi skočilo pod kola, nečekaně. Poprvé v životě jsem stál na brzdách,“ zavzpomínal.
„Klasickými metodami už nejsme schopni zásadním způsobem pohnout s množstvím nehod. A ať děláme školení, tréninky, tak se nám nedaří počet nehod snižovat. Rozhodli jsme se, že právě technologie budou tím zlomovým bodem.“