Při prvních pracích na bourání železobetonového mostu z roku 1924 ve Velkém Meziříčí se kolem 17. hodiny těleso mostu sesunulo do řeky Balinky. Jeho demolice přitom byla naplánovaná až na úterý. Materiál byl v horším stavu, než stavební firma předpokládala. Místo bylo zabezpečeno a nikomu se nic nestalo.
Nevydržel sondáž. Most ve Velkém Meziříčí byl v tak špatném stavu, že spadl předčasně
„Materiál mostu byl v tak špatném stavu, že nevydržel sondáž, kterou jsme prováděli,“ řekl stavbyvedoucí Miroslav Otruba. Událost podle něj nemá žádný vliv na další práce na stavbě. Firma teď bude podle Otruby pracovat na tom, aby byl z řeky co nejrychleji odklizen beton.
Bourání mostu, po kterém vedla městská silnice, zajišťuje společnost Mitrenga - stavby. O aktuální situaci radnici informovala. „Budeme se o tom bavit zítra (v úterý),“ řekl starosta Josef Komínek (ČSSD).
Asi dvacet metrů dlouhý most je uzavřen od 17. května. Uzavírka má trvat do konce října. Po skončení demolice začnou stavaři zakládat mikropiloty pro novostavbu.
Proti demolici mostu s výraznými betonovými oblouky měli námitky památkáři i místní iniciativa, ale krajský úřad bourání nezastavil, protože objekt není památkou ani součástí památkově chráněného území. Podle starosty bude nový most širší a bezpečnější. Včetně úpravy okolních prostranství bude stavba radnici stát přes 20 milionů korun.
Na Vysočině věděli památkáři jen o třech takových železobetonových obloukových mostech. Most v Hořepníku je z roku 1911, další v Jimramově v roce 2013 nahradila replika.
Podobný spor o to, zda bourat historický most ve špatném stavu, se vede také v Praze. Týká se Libeňského mostu a není dosud rozhodnut.