Dnešní havárie na klíčové křižovatce v centru města, kde havaroval kamion a zkomplikoval dopravu na hlavním tahu z Ústí do Lovosic, je v poslední době běžným jevem. Právě kamiony zatěžují podle ústecké radnice silnici I/30 nejvíc. Jejich počet se ještě zvýšil po otevření dálnice D8 z Trmic na státní hranici se SRN. „Největší problém této komunikace je velké množství kamionů, protože dochází k předjíždění a následně k nehodám,“ uvádí náměstek ústeckého primátora Jan Řeřicha. „Dopravní nehody, ke kterým tam dochází, prakticky uzavřou celou komunikaci, to znamená, že jednu z páteřních silnic v tomto kraji vlastně vyřadí z provozu,“ doplňuje náměstka primátora vedoucí severočeské dopravní policie Jiří Ušák.
Krajský úřad teď přišel s nápadem, jak městům a obcím podél Labe ulevit. Kamiony chce odklonit na rychlostní silnici R7. Po ní by pak jezdily přes hraniční přechod Hora sv. Šebestiána. „Jako jedinou alternativu jsem navrhoval úplný odklon dopravy z Ústecka na trasu Praha - Slaný - Louny – Chomutov,“ říká hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.
Přechod na Hoře svatého Šebestiána bude kamiony odbavovat od vstupu Česka do schengenského prostoru, tedy od 21. prosince. „V okamžiku, kdy bude otevřen hraniční přechod Hora svatého Šebestiána, budou v Praze informační značky, které budou navádět řidiče na tento hraniční přechod,“ potvrzuje mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. „Pokud by se toto řešení realizovalo, pro město Ústí nad Labem i Lovosice by to bylo vynikající řešení,“ doufá Jan Řeřicha.
Lovosicím a Ústí se definitivně uleví až po dokončení chybějícího úseku dálnice D8, tedy nejdříve za tři roky.