„Vznikne nové, velmi jednoduché barevné schéma, které lidé znají například z metra. Budou tam vyznačené přestupní vazby na metro, autobusy a tramvaje,“ vysvětluje plánované úpravy Ondřej Kubala, mluvčí Českých drah. V prostředcích MHD cestující také nově uslyší hlášení s nabídkou železničních spojů. „Což v tuhle chvíli není. I když má někdo za domem nádraží, vůbec neví, že ho vlak může vozit i po Praze,“ komentuje návrh Petra Kolínská, členka dopravního výboru.
Vlaky denně po Praze zatím přepraví sto tisíc lidí. Nárůst cestujících mají zajistit hlavně zcela nové spoje s moderními vagóny mezi pražskými nádražími, jenže na to si lidé budou muset ještě minimálně dva roky počkat. „Ani dokončené nové spojení není koncem investiční aktivity na železnici v Praze,“ ujišťuje Jiří Prokel, ředitel Ropidu. Organizace Pražské integrované dopravy (Ropid) zároveň prosazuje uvolnění tratí jako je Malešická spojka, na kterých jezdí zatím jen vlaky nákladní.
V budoucnu by ji měly využívat i osobní vlaky. Třeba vlaky z Říčan, které dosud zajíždí pouze do centra hlavního města, by mohly končit například na nádraží Vysočany.