Náctiletí podnikatelé se velmi rychle vžili do svých rolí. Jejich činnost zahrnovala širokou škálu úkonů spojených s úřady - vytvoření občanských průkazů, sepsání smlouvy, založení bankovních účtů či jednání s notáři. Právě jejich vysokoškolští kolegové představovali úředníky, se kterými žáci během svých projektových dnů spolupracovali. Aby byl celý nácvik dokonalým modelem, připravené formuláře byly studenty kontrolovány a následně opatřeny razítky. Samotní aktéři přijali tuto novinku s kladnými reakcemi a velmi rychle se vžili do svých rolí.
Celý projekt si klade za cíl vést mladé lidi k budoucí samostatnosti v reálném životě a ukázat cestu labyrintem byrokracie. Vedlejší, i když neméně důležitý účinek má potřeba žáků komunikovat s cizími lidmi o konkrétních tématech. „Není vítězů, cílem naší práce je ukázat dětem svět úřadů, formulářů a připravit je na něco, co budou ve své pozdější seberealizaci potřebovat,“ vysvětlil Jiří Škarohlíd, zdejší učitel a manažer celého projektu, „oni si to vyzkouší, navíc nejsou v kontaktu jen se svými učiteli a učí se jednat s úřady.“
V počáteční fázi obdrží všechny skupiny určitý obnos financí, se kterým musí v dalším průběhu hospodařit. Pokud mají málo peněž, mohou více prostředků ve formě výhry v loterii či dědictví obdržet od zvláštní postavy s názvem Osud. V tomto směru smělá aktivita žáku a učitelů podle všeho zdaleka nekončí. Představitelé horecké školy uvedli, že do konce roku počítají s realizací tří podobných projektových dnů. V plánu mají zavítat mezi skutečné podnikatele, a to i do jiných měst.