Obec argumentuje tím, že stát spravuje silnice první třídy a tedy ručí za to, že budou sjízdné. „Pro nás je bezpečnost přednější než ušlý zisk,“ reagoval mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Podle něj obec na peníze nárok nemá, přesto s ní ale ministerstvo chce jednat.
Hřensko v dopise zaslaném ministerstvu tvrdí, že resort se situaci nijak nesnaží řešit. Silnice první třídy je nyní průjezdná pouze jedním jízdním pruhem. „Není to pravda. Jednali jsme s ministerstvem životního prostředí o sanaci skalních bloků. Dohoda je taková, že ji zaplatí MŽP z operačního fondu,“ dodal Novák. V současnosti běží výběrové řízení na zhotovitele stavby.
Důvodem, proč spadlé kameny nikdo tři roky neodklidil, byl ale především soudní spor o to, kdo sanaci skal zaplatí. Do střetu se dostal výklad občanského zákoníku s lesním zákonem, z nichž každý tuto povinnost přiřkl jinému subjektu. Jeden Ředitelství silnic a dálnic jako majiteli dotčené komunikace, druhý správě národního parku České Švýcarsko jako správci pozemku, odkud kameny spadly. Městský soud v Praze vloni v říjnu rozhodl, že tato povinnost připadá správci silnice, tedy ŘSD, potažmo právě ministerstvu dopravy.