Taxikáři musí mít zkoušku z pražského místopisu, právních znalostí a ovládání taxametru. Tato zkouška má nyní trvalou platnost. Praha chce ale tuto platnost omezit na pět let a těm taxikářům, kteří ji složili dříve, platnost zkrátit. Všichni taxikáři, kteří mají zkoušku s platností na dobu neurčitou, se budou muset příští rok přihlásit k nové zkoušce. Pokud to neudělají, jejich osvědčení bude neplatné.
V současnosti také taxikáři, kteří zkoušku nesloží, mohou jít na další pokus hned druhý den. Nyní se budou moci přihlásit až za měsíc. Pokud se ke zkoušce, na kterou byli pozváni, nedostaví, mohou jít na další pokus až za tři měsíce. Vyhláška by mohla platit od 1. listopadu.
„Zkoušky nám nevadí, ale nic to neřeší“
S návrhem ale nesouhlasí Asociace koncesionářů v taxislužbě, která sdružuje část taxikářů. „Je to další zbytečná šikana pro taxikáře. Zkoušky nám nevadí, ale nic to neřeší a rozhodně to nepomůže eliminovat černé nebo nepoctivé taxikáře,“ uvedl předseda asociace Karel Holcman.

Taxikáři musí mít zkoušku z pražského místopisu
Holcmanovi také vadí, že taxikáři neměli možnost návrh vyhlášky připomínkovat. Asociace navrhuje, aby město s vyhláškou počkalo na novelu zákona o silniční dopravě, která se připravuje. Novela by podle Holcmana mohla zavést povinné zkoušky z místopisu i pro ty přepravce, kteří jezdí v režimu takzvané příležitostné smluvní přepravy, která se podobá taxislužbě, nemusí ale dodržovat maximální ceny ani jiné požadavky na taxislužbu.
V Praze je podle magistrátu evidováno 3 951 vozidel taxislužby. Své služby ale může nabízet 6 932 taxikářů, kteří mají platnou zkoušku z místopisu. Asi 2 500 z nich je mimopražských. Podle odborníků by stačilo, kdyby v Praze bylo 2 700 taxikářů. Praha se také potýká s tím, že někteří taxikáři předražují a nevydávají stvrzenky.