Evropská komise požaduje, aby vlaky z mezinárodního letiště jezdily na nádraží s mezinárodní dopravou, což Masarykovo nádraží nesplňuje. Přestavba trati na Hlavní nádraží by ale stála miliardy korun. Podle ministra by proto bylo lepší vybudovat mezi nádražími pojízdný pás. „Je to poměrně běžné i na řadě mezinárodních letišť, kde se mezi jednotlivými terminály prochází tubusem s pojezdovým pásem,“ podotkl ministr.
Podle Dobeše by v první fázi mělo být vybudováno propojení letiště s budoucí stanicí metra Veleslavín. Zároveň by se připravovala oprava Negrelliho viaduktu a modernizace Buštěhradské dráhy, po které by vlaky z letiště měly jezdit. Dobeš zároveň uvedl, že nepřipadá v úvahu, aby železnice na území Prahy 6 a 7 vedla v tunelu, jak městské části v minulosti požadovaly: „To je nesmyslná varianta a příliš drahá, navíc je nefinancovatelná ze strany ministerstva dopravy.“
Radní hlavního města dnes schválili memorandum o železničním propojení centra a letiště. Praha podle radních zvažuje různé varianty, jednou z nich je i vedení vlaků přes pražský semmering, který vede náročným terénem přes Jinonice na Smíchovské nádraží.
O modernizaci železnice na letiště a do Kladna se diskutuje už několik let. Původní plány počítaly se zprovozněním na konci roku 2013. Nyní se hovoří o zahájení prací mezi roky 2014 a 2015. Rychlodráha by se měla doplňovat s nově budovaným prodloužením metra A ve směru do Motola, které by mělo být zprovozněno v roce 2014.