Vlaky konečně mohou na obě koleje trati Benešov–Votice

Benešov – Po dalším úseku modernizované železniční trati Praha–Benešov mohou jezdit vlaky. Jde o trať Benešov–Votice, která je v novém sice už od srpna, ale dosud platilo mnoho omezení včetně jednokolejného provozu. Díky novým přeložkám bude možné jezdit v osmnáctikilometrovém úseku až 160kilometrovou rychlostí.

Trať z Benešova do Votic je důkladně zrekonstruována, místy vede jinudy než původní jednokolejka. Vzniklo pět nových tunelů, z nich jeden je dlouhý přes kilometr. Dosud ale neměla modernizace tohoto úseku viditelný přínos, protože se jezdilo pouze jednokolejně, ačkoli už byly postaveny dvě koleje. Nyní by se měla doprava zrychlit. „Vlaky si nemusejí dávat přednost nebo někde čekat, protože to je dvojkolejný úsek, a to ve finále znamená významné zkrácení doby,“ podotkl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Vlaky ještě na trati nemohou využít maximální rychlost. „Pro zavedení plánované traťové rychlosti až 160 kilometrů v hodině je ještě nezbytná takzvaná rychlá pantografová zkouška. Po úspěšném provedení této zkoušky speciálním drážním vozidlem bude projektovaná traťová rychlost zavedena,“ přiblížil Halla.

Jízdní doby rychlíků z Prahy do Českých Budějovic by se po dokončení modernizace mezi Benešovem a Voticemi mohly podle mluvčího Hally zkrátit až o půl hodiny. Ve skutečnosti s tím ale nový jízdní řád nepočítá, časová poloha rychlíků zůstane oproti letošnímu roku neměnná, na cestě nadále stráví dvě hodiny a 40 minut.

Na IV. tranzitním železniční koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi stále zbývá mnoho úseků, které zůstávají v původní jednokolejné podobě nebo právě procházejí rekonstrukcí. Patří mezi ně úsek jižně od Votic, či z Doubí u Tábora do Veselí nad Lužnicí. Celý koridor má být hotov až v roce 2016.

Reportáž Milana Brunclíka (zdroj: ČT24)