Práce na trati v Ústí nad Orlicí začnou v březnu, nejdřív postihnou řidiče

Ústí nad Orlicí – Modernizace jednoho z posledních „zapomenutých“ úseků železniční trati mezi Prahou a Českou Třebovou – nádraží v Ústí nad Orlicí – začne v březnu. Jako první paradoxně nepocítí zahájení prací cestující ve vlacích, nýbrž řidiči mířící na Choceň či Vysoké Mýto. Později přibudou i výluky železniční dopravy.

Nakolik a kdy postihne modernizace kolejiště v Ústí nad Orlicí vlaky, které městem projíždějí, Správa železniční dopravní cesty ještě neví. „Výluky na železniční trati se teprve chystají, v jakém rozsahu budou, není teď jasné,“ uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Jinak tomu ale bude na silnici II/315, která opouští Ústí nad Orlicí souběžně s tratí a vede přes Jehnědí do Chocně s odbočkou do Vysokého Mýta. Už od března bude v městské části Kerhartice uzavřena. „Přejezd městskou části Kerhartice a Ústí bude velice komplikovaný,“ řekl ústecký starosta Petr Hájek. Objízdná trasa by měla vést přes Dolní Libchavy a Říčky.

Trasa, po které budou vlaky po rekonstrukci projíždět, se bude od současného průjezdu stanicí lišit. „Jedním z výsledků připravované modernizace tohoto nádraží bude výstavba přeložky a zvětšení poloměru tak, aby jím klasické soupravy mohly projíždět až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcí skříní ještě rychleji,“ přiblížil mluvčí Ptačinský. Koleje se také už nebudou rozdělovat na pražské a letohradské nástupiště, zato vzniknou perony, ke kterým se lidé dostanou podchodem. Práce potrvají do roku 2015, budou stát přes 870 milionů korun.

Kromě kolejiště se na ústeckém nádraží promění také zázemí pro cestující. Na kerhartické straně má vzniknout nové zázemí s prodejnou jízdenek. Co bude se starou budovou, zatím v Ústí nad Orlicí nikdo neví. „Budovu vlastní České dráhy. Zůstává status quo. Nový ministr dopravy Stanjura se seznamuje s novými podklady z jednání minulého roku. Měli bychom se sejít a navázat na jednání, která byla učiněna,“ řekl starosta Hájek.