ŘSD opravovalo most v trutnovském Horním Starém Městě na silnici do Pece pod Sněžkou, až když byl v havarijním stavu. Tím také zdůvodnilo vynechání výběrového řízení. Podle ÚOHS ale chybovalo. V havarijním stavu totiž byl most čtyři roky a po celou dobu silničáři pouze vyčkávali. Času na řádný tendr tedy měli dost. „ŘSD použilo jednací řízení bez uveřejnění. Pokud by použilo jiný druh zadávacího řízení, mohlo obdržet vyšší počet nabídek. Není vyloučeno, že některá z nich by byla ekonomicky výhodnější,“ poukázal mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
Silničáři se proti rozhodnutí antimonopolního úřadu neodvolali. Podle Bohumily Dohnálkové z královéhradecké správy ŘSD totiž už nemají argumenty, kterými by rozhodnutí mohli napadnout.
Příspěvková organizace, která spravuje dálnice a silnice první třídy (včetně rychlostních komunikací), by si ovšem v poslední době mohla na pokuty od ÚOHS udělat zvláštní výdajovou položku – dostává je totiž takřka pravidelně. „V poslední době jsme v prvním i druhém stupni uložili ŘSD za podobné stavební zakázky již několik sankcí,“ upozornil mluvčí Švanda. V listopadu například udělil ÚOHS 300tisícovou sankci za pochybení hned ve třech menších zakázkách. Od začátku roku potom ŘSD dostalo pokuty za více než dva miliony korun, nikoli jen za aktuální stavby, ale i za smlouvy staré několik let. I za trutnovský most dostali silničáři pokutu až dlouho poté, co z něj dělníci dávno odešli.
