Portálu eBay roste konkurence. Facebook zavádí prodej zboží mezi uživateli

Americká společnost Facebook spouští novou službu Marketplace, která se zaměřuje na prodej a nákup různého zboží mezi uživateli této sociální sítě. Nová služba má být dostupná v nejbližších dnech uživatelům starším 18 let v USA, Británii, Austrálii a na Novém Zélandu. Facebook tímto krokem bude konkurovat například aukčnímu portálu eBay.

V rámci služby Marketplace budou moci uživatelé zveřejnit fotografii, popis a cenu předmětu, který chtějí prodat. Fotografie se budou zobrazovat lidem v blízkém okolí a případní zájemci se budou moci s prodejcem spojit. Další postup bude záležet na vzájemné dohodě, Facebook se nebude podílet na zajištění platby ani na dodávce zboží.

Nová služba bude v příštích dnech dostupná uživatelům mobilní aplikace Facebook přes iPhone i přístroje se systémem Android. Postupně by se měla rozšířit do dalších zemí a v příštích měsících by měla být k dispozici i na verzi Facebooku pro osobní počítače.

Tržiště, nebo bleší trh?

„V češtině bych to nazval spíše 'bleší trh' než přímo 'tržiště', které by mohlo asociovat konkurenci pro (internetový obchod) Amazon,“ uvedl Adam Kurzok z investiční společnosti Incomming Ventures s odkazem na slovo „market“ v názvu nové služby, která podle něj bude soupeřit spíše s inzertními servery či s portálem eBay.

„Díky propojení s Facebook Messengerem si nedomlouváte obchod s anonymním člověkem. Facebook si za jednotlivé transakce neplánuje účtovat žádné poplatky, což mu dává zásadní výhodu před konkurencí,“ upozornil Kurzok. Zajímavostí podle něj je, že v České republice podobný koncept nedávno spustily aplikace Letgo nebo Bayo.

Facebook tvrdí, že lidé jeho síť v posledních letech čím dál více využívají k prodeji a nákupu zboží. Skupiny na této sociální síti zaměřené na prodej a nákup navštíví každý měsíc více než 450 milionů uživatelů, uvedla společnost.