Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls, denně si ho naladí přes milion lidí

Rádio Impuls i nadále zůstává nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v České republice. Vyplývá to z aktuálního výzkumu Radioprojekt. Denně si ho v průměru naladí více než jeden milion posluchačů. Na druhém místě se v oblíbenosti rádií umístila Evropa 2 a na třetím místě Frekvence 1, která nově přeskočila veřejnoprávní Radiožurnál.

Již devět let si rádio Impuls drží prvenství v poslechovosti mezi českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi. Ukazuje to výzkum Radioprojekt, který s průzkumem začal v roce 2006. Jeho výsledky ve středu zveřejnily agentury STEM/MARK a Median. Impuls si v letošním prvním pololetí naladilo v průměru 1 006 000 lidí. Až za ním se v žebříčku umístila Evropa 2 přesně s 910 000 posluchači.

Oproti předchozímu období se změnila situace na třetí a čtvrté pozici v oblíbenosti mezi českými posluchači. Na třetí místo se totiž posunula Frekvence 1, kterou si denně naladilo v průměru 882 tisíc lidí. Ještě v předchozím měřeném období se ale o svou pozici dělila s Radiožurnálem, obě stanice měly tehdy 852 000 posluchačů denně. V současnosti si každý den naladí nejposlouchanější stanici Českého rozhlasu 862 tisíc lidí.

Prvenství v regionech drží Blaník

Radiožurnál tak i přes pokles na čtvrté místo dosáhl nejlepší poslechovosti ve své desetileté historii. „Velmi mě těší úspěch Radiožurnálu i Dvojky a jsem rád, že posluchači oceňují naši práci na rozvoji programu a vysílání těchto stanic,“ řekl generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan. ČRo Dvojka se totiž umístila hned za Radiožurnálem s 428 tisíci posluchači.

Podle průzkumu zůstalo na prvním místě mezi regionálními stanicemi Rádio Blaník pro střední a jižní Čechy s 591 000 posluchači. Následuje Country Rádio pokrývající území Prahy, Brna a středních Čech s 249 000, rádio Beat pokrývající Prahu, střední a severovýchodní Čechy, jižní a severní Moravu a také jihozápadní Čechy (234 000) a Hitrádio Orion, které vysílá v Moravskoslezském, Olomouckém a Zlínském kraji (164 000).