Facebook má v ČR 1,3 milionu uživatelů, zájem o reklamu roste

Praha - Sociální síť Facebook má v současné době v Česku zhruba 1,3 milionu uživatelů, na konci loňského roku to bylo kolem 700 000 lidí. Téměř stoprocentní nárůst uživatelů přitahuje i zájemce o reklamu, počet zadavatelů inzerce se v daném období zvýšil ze tří desítek na téměř tisíc. Objem zadané reklamy na Facebooku v ČR však podle Pavla Doležala, ředitele společnosti Ataxo, která se zabývá zadáváním reklamy na internetových vyhledavačích, lze zatím pouze odhadnout a pohybuje se v řádech milionů korun. „Potenciál je zde obrovský. Facebooku ovšem škodí, že nevydává faktury, což mnohé inzerenty odrazuje,“ řekl Doležal.

Podle něj se tak Facebook zatím z hlediska objemu reklamy nemůže rovnat například vyhledavači Google, který za reklamu utrží několik set milionů korun ročně. Potenciál Facebooku pro reklamu je podle Doležala především v tom, že umožňuje reklamu cílit na konkrétní skupiny uživatelů.

Internetová reklama roste i jinde

„Tato sociální síť je navíc v ČR svým pojetím ojedinělá a odlišuje se například od Lidé.cz, Spolužáci.cz či Líbímseti.cz tím, že tyto servery slouží pouze určitým zájmovým skupinám uživatelů, kdežto Facebook je z tohoto hlediska neomezený a také velmi aktuální,“ řekl Doležal.

Objem internetové reklamy však narůstá i u ostatních webů, a to i v letošním roce zasaženém hospodářskou krizí. Podle posledních dostupných údajů Sdružení pro internetovou reklamu vrostl objem internetové reklamy v prvním pololetí letošního roku meziročně o 24 procent na bezmála 1,6 miliardy korun.