Odborníci si velikou popularitu hry vysvětlují především jejím interaktivním konceptem a dobře propracovaným příběhem. „Hra přináší plynulý zážitek,“ řekl HN viceprezident asociace herního průmyslu ČR a SR Martin Bach. Novinka tak překonala úspěch známých filmů jako Harry Potter či Avatar. „Call of Duty jako zábavní série zanechala nesmazatelnou stopu v populární kultuře,“ konstatoval výkonný ředitel společnosti Bobby Kotick.
Nadšenci si hru mohli pořídit již 8. listopadu. Obchody ve Spojených státech v tento den zaznamenaly dlouhé fronty. V České republice se podobné šílenství nekonalo. Na prvních příčkách musí totiž Modern Warfare 3 soupeřit s konkurencí dalších her, zejména pak Battlefield 3, která bude v Česku zřejmě nejprodávanější hrou v letošním roce. Modern Warfare může být pro české fánoušky lákadlem ještě z jiného důvodu. Jedna z misí se totiž kromě Paříže, New Yorku a Hamburku odehrává i v Praze.
