Obchod se týká časopisů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public. „Naopak zpravodajská divize (včetně Europe 1, Paris Match a Le Journal du Dimanche), stejně jako brand Elle s jeho mezinárodními licencemi nejsou součástí této plánované transakce,“ uvedl Častvaj.
Parametry transakce budou konzultovány s organizacemi zastupujícími zaměstnance společnosti Lagardère Active, uzavření obchodu může podléhat schválení ze strany orgánů pro hospodářskou soutěž, uvedla firma.
Podle Častvaje by tato akvizice přispěla k posílení růstové strategie firmy. CMI považuje Francii za jeden z klíčových trhů, dodal.
CMI už dříve oznámila koupi rozhlasových stanic v Česku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku
V úterý společnost CMI oznámila, že od skupiny Lagardère kupuje za 73 milionů eur (zhruba 1,8 miliardy Kč) rozhlasové stanice v Česku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku. K těm patří třeba Frekvence 1 a Evropa 2.
CMI prostřednictvím svých dceřiných společností Czech News Center a CN Invest dosud působila zejména v oblasti tisku. Vydává čtyři deníky, mezi nimi Blesk, Sport a Aha!, desítky časopisů, například týdeník Reflex nebo Svět motorů, a také webové tituly. Společnost také vlastní dvě tiskárny a je lídrem ve vydávání knih a distribuce tisku.