Kellnerova PPF má zřejmě zájem o Plzeňský Prazdroj. Nabídek má ale AB InBev více

Pivovar AB InBev se v rámci fúze s konkurenční společností SABMiller zbavuje několika pivních značek. Je mezi nimi i Plzeňský Prazdroj, na který bylo spolu s dalšími pivními značkami podle agentury Reuters podáno nejméně šest předběžných nabídek. Mezi uchazeče údajně patří i investiční skupina PPF Petra Kellnera.

„Spekulace nekomentujeme,“ řekla na dotaz mluvčí PPF Zuzana Migdalová. Předběžné nabídky na převzetí značek podle zdrojů Reuters podalo kromě PPF a Asahi také několik konsorcií. Jedno z nich tvoří švýcarská investiční společnost Jacobs Holdings s kanadským penzijním fondem PSP Investments. Tato skupina má podle informací Reuters podporu české investiční společnosti R2G, kterou si letos založil miliardář Oldřich Šreml.

Maďarská energetická skupina MOL se například k předložení nabídky spojila s polským výrobcem džusů Maspex Wadowice Group a polskou pojišťovnou PZU.

Americký investiční fond Bain Capital spojil síly s evropským fondem Advent, na společné nabídce se dohodly rovněž fondy KKR a Mid Europa Partners. Další konsorcium pak tvoří švýcarská investiční firma Jacobs Holdings a kanadský penzijní fond PSP Investments, uvedly zdroje Reuters.

Chceš převzetí, tak něco prodej

Společnost AB InBev se v loňském roce dohodla na převzetí konkurenta SABMiller. Evropské regulační úřady však transakci podmínily tím, že AB InBev prodá aktivity SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.

Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují tyto aktivity polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard korun).

Sloučená skupina bude kontrolovat téměř třetinu globálního trhu s pivem. Silnou pozici bude mít v Africe a v Latinské Americe. Skupina si ponechá současný název Anheuser-Busch InBev a jejím generálním ředitelem bude současný šéf AB InBev Carlos Brito.