Zisk O2 od začátku roku vzrostl na čtyři miliardy. Konečný zisk plánuje rozdělit na dividendách

Operátor O2 zvýšil od ledna do konce září čistý zisk o osm procent na čtyři miliardy korun. Konsolidované výnosy 27,8 miliardy korun byly na úrovni loňského roku. Za celý letošní rok firma očekává čistý zisk mezi 5,1 a 5,4 miliardy korun. O2 také potvrdila svoji dividendovou politiku a plánuje navrhnout výplatu 90 procent až 110 procent z letošního čistého zisku.

I přes pokračující konkurenční tlak zejména v segmentu firemních zákazníků a státní správy, a od května též negativní dopad nové regulace roamingu, se O2 podle generálního ředitele Tomáše Budníka podařilo udržet výnosy na úrovni loňského roku a mírně zvýšit provozní zisk.

Hlavními růstovými oblastmi nadále zůstávají digitální televize O2 TV a mobilní data. V loňském roce firma O2 zvýšila zisk na 5,1 miliardy korun, letos chce výsledek minimálně zopakovat.

Z letošního čistého zisku pak plánuje výplatu až 110 procent v rámci dividend. Za loňský rok vyplácela dividendu 16 korun na akcii z celkové částky 4,96 miliardy korun.

Nad rámec dividend hodlá představenstvo navrhnout akcionářům také rozdělení části emisního ážia ve výši čtyř korun na akcii. Ážio představuje rozdíl mezi emisní cenou akcie a její jmenovitou hodnotou. Nejde o jednorázovou výplatu, ale o udržitelný způsob postupné výplaty celého emisního ážia v aktuální výši 36 korun na akcii.

„Jelikož výhled společnosti znamená meziroční růst na čistém zisku, tak očekáváme, že běžná dividenda bude nejméně stejná jako z minulého roku, tedy 16 korun. Připočteme-li k tomu dodatečné čtyři koruny na akcii z emisního ážia, tak za současných cen 228,5 korun by to znamenalo hrubý dividendový výnos 8,75 procenta,“ zmínil hlavní analytik J&T Milan Vaníček.

Mobilních zákazníků má O2 skoro 5 milionů

Celkový počet mobilních zákazníků se zvýšil o 11 tisíc na 4,921 milionu, z toho počet klientů smluvních služeb vzrostl o 2,5 procenta na 3,33 milionu. Díky rozvoji vysokorychlostní mobilní sítě a nabídce tarifů s navýšeným množstvím dat vzrostl meziročně datový provoz o více než 80 procent. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o 15 procent na 1,74 milionu. Podíl chytrých telefonů v síti vzrostl na 55 procent. Výnosy z mobilního segmentu stagnovaly na 14,3 miliardy korun.

Počet uživatelů O2 TV, která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, vzrostl o 12 procent na 22 tisíc. Počet internetových přípojek xDSL klesl o tři procenta na 774 tisíc. Z toho rychlejší VDSL má k dispozici 60 procent domácností. Na nové tarify nabízející neomezené volání do všech mobilních i pevných sítí po celé České republice z pevné linky, které společnost představila v lednu 2016, přešly už téměř všechny domácnosti a podnikatelé. Provozní výnosy z pevných linek přestaly klesat a meziročně se zvýšily o 0,5 procenta na 8,6 miliardy korun.

  • V srpnu operátor T-Mobile zveřejnil, že počet mobilních zákazníků operátora stoupl v pololetí meziročně na 6,008 milionu. Množství tarifních klientů se zvýšilo o téměř tři procenta na 3,623 milionu.
  • Mobilní operátor Vodafone v Česku v pololetí zvýšil meziročně počet zákazníků o zhruba 139 tisíc na 3,47 milionu.

„Jsem rád, že loajalita našich zákazníků nadále roste. Nové služby, které jsme v posledním roce nabídli, si oblíbili a využívají je stále více. S novým tarifem pro neomezené volání z pevných linek do všech sítí volají o 40 procent více,“ uvedl Budník.

„Tlak na pokles roamingových poplatků totiž kupodivu nepřinesl pokles, ale povzbudil aktivitu zákazníků a čtvrtletní výnosy mohly posílit meziročně o dvě procenta a dát základ růstu zisků. Dělo se tak při jinak přetrvávajících trendech poklesu počtu pevných linek, nicméně s menším tempem,“ komentoval výsledky ekonom Petr Hlinomaz. 

Slovenská dceřiná firma zvýšila počet mobilních klientů o pět procent na 1,865 milionu. Provozní výnosy stouply o půl procenta na 4,93 miliardy korun. Provozní zisk klesl o tři procenta na 1,69 miliardy korun zejména kvůli investicím do rozvoje podnikání v korporátním segmentu.

Majoritním vlastníkem O2 je investiční skupina PPF. Loni od O2 oddělila sítě a datová centra do společnosti CETIN.