V současnosti kraje často vybírají dopravce ve veřejných řízeních zaměřených na nízkou cenu, a to vede k tlaku na snižování mezd šoférů. Podle premiéra Bohuslava Sobotky je proto třeba, aby mzda řidičů byla garantovaná státem.

Bohuslav Sobotka
„Doufám, že pondělní tripartita dohodu mezi odbory a zaměstnavateli podpoří a že s tímto budeme moci přijít na vládu. Budu apelovat na naše koaliční partnery, aby dohodu nebourali.“
Bohuslav Sobotka
Návrh ministerstva práce a sociálních věcí předpokládá u nejnižší mzdy z nynějších 71 korun a 60 haléřů na hodinu navýšení na 98 korun a deset haléřů, uvedl předseda Odborového sdružení dopravy Luboš Pomajbík.
Z 50 korun za hodinu na 78 korun by se měl zvednout příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami. Nově by měl být zavedený příplatek za náročné pracovní prostředí ve výši šesti korun a 60 haléřů za hodinu.
Odbory požadovaly 130 korun
Původně odbory požadovaly navýšení mezd za hodinu jízdy na 130 korun na hodinu. Podle Pomajbíka se nynější návrh, který by mohl platit od začátku příštího roku, po započtení všech příplatků původním požadavkům blíží.

Jiří Kuchynka
„Můžeme říct, že nám veřejná doprava neumře a bude dál fungovat a že se znovu stane z povolání řidičů autobusů vážné povolání.“
Jiří Kuchynka
Materiál nyní pro jednání vlády zpracuje ministerstvo práce a sociálních věcí, definitivní legislativní podoba by měla být hotová do konce října.
