Pošta zaplatí pokutu i za pohozené zásilky bez dozoru

Praha - Pošta loni zaplatila Českému telekomunikačnímu úřadu na pokutách téměř 8,5 milionu korun, z toho však 7,5 milionu tvořily sankce za předchozí roky. Mezi nejvážnější delikty patřilo ponechání volně pohozených zásilek bez dozoru. Počet stížností zákazníků se meziročně více než zdvojnásobil.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v roce 2014 poště uložil celkem 41 pokut v souhrnné výši 1,78 milionu korun. Z toho 28 rozhodnutí v celkové výši 939 600 korun nabylo právní moci. Z předchozích let bylo v roce 2014 ještě dokončeno šest pravomocně skončených pokut v celkové výši 7,49 milionu korun. Uvedl to Český telekomunikační úřad ve své pravidelné hodnotící zprávě.

Nejvíce sankcí se týkalo dodávání poštovních zásilek, případně poukázané peněžní částky prostřednictvím poštovního poukazu. Šlo o nesprávné postupy České pošty při dodávání doporučených zásilek s dalšími dispozicemi odesílatelů, dodání nebo vydání poštovní zásilky neoprávněnému příjemci, nedodávání do řádně označené domovní schránky nebo uložení poštovní zásilky u pošty bez předchozího učinění pokusu o dodání.

V roce 2014 úřad vedl 14 správních řízení týkajících se dodání poštovní zásilky neoprávněnému příjemci a šest správních řízení ve věci zanechání poštovních zásilek na veřejně přístupném místě. Podle hodnotící zprávy ČTÚ loni pošta sice splnila podmínky poštovní licence, ale potýkala se s některými dílčími nedostatky.

Zaměstnanci České pošty
Zdroj: ČT24

Počet stížností zákazníků se meziročně více než zdvojnásobil na 584 případů. Zákazníci si stěžovali například na nedoručení zásilky do druhého dne, rušení poboček, jejich dočasné uzavírání nebo změny v otevírací době.

Státní podnik Česká pošta provozuje 3200 poboček a zaměstnává přes 31 000 lidí. Loni poště klesl zisk o pětinu na 241 milionů korun.