„Hlavní problém je lidi přilákat na obchodní místa, je to problém u nás ale i v Evropské unii nebo na Západě,“ všiml si šéfredaktor Marketing & Media Daniel Köppl. Výrazně se zatím krize na chuti Čechů nakupovat nepodepsala. „Víkendy jsou letos silnější, než byly třeba loni,“ upozornil viceprezident pro obchod Svazu obchodu a cestovního ruchu Petr Vyhnálek.
„V Německu s tržbami obchodníci bojují, lidé nechtějí vůbec nakupovat vánoční dárky, když nakupují, tak prakticky. Nakupují věci, které mohou opravdu využít, které jsou zbožím dlouhodobější spotřeby. Češi podobně jako Slováci nepřijaly tu tezi a utrácí,“ porovnal Köppl. Zřejmý důvod v tom spatřuje Vyhnálek. „Je to možná způsobeno vyšší nasyceností domácností Němců“.
Zatím je levnější jen oblečení. Po vánočních svátcích to budou i hračky nebo elektronika. Podle odborníků ale ty pravé slevy začnou až po novém roce.