Swedish Automobile a Saab stále jednají s různými stranami o řešení krátkodobých finančních potíží. „Neexistuje však žádná záruka, že tato jednání budou úspěšná nebo že budou získány nezbytné finanční prostředky,“ uvedli jejich zástupci.
Saab ve své továrně v Trollhättanu zaměstnává 3 700 lidí. Jedním z možných zdrojů krátkodobých finančních prostředků je prodej nemovitostí Saabu a jejich následný zpětný pronájem.
Hrozí Saabu bankrot?
„V současné pozici nevidím pro tuto automobilku žádnou budoucnost,“ prohlásil německý odborník na automobilový průmysl Ferdinand Dudenhöffer. Mluvčí Saabu Eric Geers nicméně trval na tom, že automobilka k bankrotu nesměřuje: „Říkáme, že nemáme peníze na vyplacení mezd. Dnem i nocí ale pracujeme na nalezení řešení. Předpokládáme, že toto řešení najdeme.“
V minulých měsících uzavřela Swedish Automobile dohody s čínskými společnostmi Zhejiang Youngman Lotus Automobile a Pangda, které by měly vyřešit dlouhodobější financování Saabu. Dohody ještě musí schválit úřady v Číně a Evropě.
Tento měsíc byl Saab nucen opět přerušit výrobu kvůli nedostatku součástek. V pondělí automobilka uvedla, že produkce zůstane zastavena ještě minimálně dva týdny. Výroba stála také téměř celý duben a květen, protože firma nebyla schopna platit svým dodavatelům.
Začátkem loňského roku se Swedish Automobile po vleklých jednáních dohodla s americkou automobilkou General Motors, že koupí její ztrátovou divizi Saab za 400 milionů dolarů (zhruba sedm miliard korun) v hotovosti a akciích. Dohoda o prodeji zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM.