„Nabídli jsme tři kusy elektromobilů EVC R3 Electric postavených z vozů Škoda Roomster a italských užitkových vozů Alke ATX 200E, jsme výhradní dovozce této značky do Česka,“ uvedl pro deník spolumajitel EVC Group Martin Jahn. V ceně je i několik elektrických kol a skútrů.
Původní projekt Praha – elektromobilní získala bez řádného výběrového řízení ještě za primátora Pavla Béma PR agentura Tili, která nicméně podle deníku se samotnými elektromobily neměla nic společného. Původní měl rozpočet dosahovat 25 milionů korun, které byly novou pražskou radou seškrtané na 10 milionů.
Pochybnosti ale podle Hospodářských novin stále přetrvávají. Už jenom samotný fakt, že se do soutěže přihlásily pouze dvě firmy, způsobilo malý tlak na ceny. A cenový odhad zakázky na dodávku aut, jak jej napsali pražští úředníci, je identický s konečnou částkou, kterou nabídla EVC Group. Podle expertů měl magistrát výběrové řízení s tak malým počtem uchazečů raději zrušit.
Jen reklama vyjde na 3,5 milionu korun
Na nemalou částku by podle Hospodářských novin měla vyjít také propagační kampaň projektu, která se vyšplhá až na 3,5 milionu korun. Praha by z ní měla vyjít jako město, které vstoupilo mezi ostatní evropské metropole. Vozítka ale budou sloužit zřejmě pouze zaměstnancům magistrátu. „Letos už neplánujeme další investice do elektromobility, o případné podpoře v dalších letech rozhodne rada na základě vyhodnocení pilotního projektu Praha - elektromobilní,“ uzavřela mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.