Radlery, tedy piva míchaná s limonádou, byly doteď populární hlavně v německy mluvících zemích. Jako první je z velkých českých značek začaly vyrábět Krušovice, dnes patřící Heinekenu, velkého úspěchu s ním ale dosáhl až loni Staropramen, který pivo dochutil citronovou limonádou. „Pivo s příchutí bylo jedním z tahounů našeho růstu, naše společnost loni rostla o 9 procent,“ podotkl mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.
Kateřina Beute, mluvčí Heinekenu
„Z pohledu výrobců piva představuje tato kategorie velký potenciál růstu.“ Firma si od speciálních piv slibuje i zastavení trendu, který přesouvá spotřebu z hospod do domácností.
A zareagovala i konkurence - v polovině března oznámil plzeňský Prazdroj zahájení prodeje dvou speciálů pod značkou Gambrinus. „My jsme v testech nabídli velkou řadu příchutí a vybrali si řízný citron, což je osvěžující klasika a vybrali si i bezinku a limetku,“ upřesnil mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček.
Na začátku dubna chce začít prodávat další pivní speciál také Heineken – tentokrát pod značkou Zlatopramen. „Přicházíme s jinou příchutí, a to je pomeranč se zázvorem,“ uvedl mluvčí Heinekenu Jiří Hauptmann.

Reportáž Veroniky Markové
Reportáž Veroniky Markové
28.3.2012 UD
Rozhovor s Janem Kočkou
Pivní kritici často hovoří o českém pivním trhu jako o konzervativním, zahleděném jen do jediného typu piv - takzvaného plzeňského typu. Velcí výrobci oponují, že je to tradice, která do české kotliny patří. Různě interpretují obě skupiny i aktuální čísla o prodejnosti, když se sečtou všechna deseti až dvanáctistupňová piva, mají stále dohromady na trhu podíl asi 93,5 procenta, o rok dřív to bylo 95 procent. Zbytek tvoří speciály, do nichž se počítají i radlery nebo nealkoholická piva.
Na točená ovocná piva si ale pijáci zřejmě budou muset počkat - tak jako čekali na nealkoholické pivo. Zatím se hospodští bojí, že jim v sudech zvětrá dřív, než ho stihnou prodat.