České kulisy v Bollywoodu mají přilákat turisty z Indie

Praha - Česko cílí na zahraniční turisty. Nově se zaměřuje na Indii, kde mohutně sílí vyšší střední třída. Nasměrovat ji do naší republiky má i právě zahájená výstava fotografií českých památek v Dillí. Nejvíc ale pomáhá natáčení bollywoodských filmů v českých kulisách.

Výstava v Červené pevnosti v Dillí, která představuje hrady a zámky Čech i Moravy, má přilákat indické turisty na dalekou cestu. Každý rok jich na dovolenou za hranice vyráží víc než 13,5 milionu. I díky rostoucí střední třídě, která penězi nešetří. Českou republiku si ale vybírá jen 24 tisíc lidí. Velká většina z miliardy a čtvrt Indů o zemi ve střední Evropě nikdy neslyšela. 

Stačí jeden film a turisti se hrnou

Obrázky Prahy se pravidelně objevují na reklamách v indických novinách. Jenže jenom jako kulisy. Většinou se neuvádí, co to je za město a kde vlastně leží. Existuje jediná výjimka – bollywoodský trhák Rockstar, který se natáčel i v české metropoli. Zájem o cesty do Česka se okamžitě zvýšil. Víc než polovina žadatelů o víza uváděla jako důvod právě oblíbený film. 

Bollywoodské cestování (zdroj: ČT24)

Sudhir Tuli, indická cestovní kancelář

„Když se nějaké destinace objeví ve filmu, každý, koho zajímá cestování, by chtěl právě tam.“ 

Takový boom potkal Švýcarsko, které se na plátnech indických kin začalo objevovat před dvaceti lety. Teď alpský stát hostí 80 tisíc Indů ročně. A každý na cestách utrácí desetitisíce korun. Ve stejný příběh se šťastným koncem věří i české úřady. Výstava hradů a zámků proto funguje i jako seznam romantických zákoutí, kam Bollywood může umístit děj dalších filmů.