Paradoxně ale Češi neumí nabídku pracovat z domova úplně využít. Takzvaný Home office dnes nabízí zhruba třetina firem, zájem však příliš velký není. „V dnešní době komunikačních možností se dá firma řídit úplně fantasticky, stejně jako kdybych tam byl,“ tvrdí Simon Schlehr, manažer z firmy Tüchler.
Všechno potřebné se dá navíc vyřídit přes Skype. Ani ten se však na pracovní úrovni neprosazuje tolik, jak by jeho potenciál nabízel. „Nasazování moderních technologií zatím převládá v oblasti emailové komunikace, v oblasti spolupráce. Nejsme úplně tam, kde bychom chtěli být ve využívání videokonferencí,“ doplnil Martin Tolar z firmy Microsoft.

Práce z domova – lepší nápady a větší koncentrace
V kanceláři se dokáže plně soustředit jen každý třetí Čech. Daleko lépe se většina lidí koncentruje právě doma, na schůzce se zákazníky nebo po cestě do práce. Zhruba pětina lidí dojíždí za prací déle než hodinu. Práce z domova není totiž pro každého. „Je to určitě o disciplíně. Stává se samozřejmě to, že doma mám najednou několik podnětů, které v práci nemám - může to být rodina, mohou to být malé děti,“ doplňuje Andrew Krenek z KPMG ČR.
Ať už však v kanceláři, nebo doma, většina zaměstnanců letos očekává, že bude mít víc práce než loni. Hlavně díky většímu počtu zakázek, propouštění kolegů a větší náročnosti klientů.