Tábor a České Budějovice by mohla spojit dálnice D3 už letos. Počítá s tím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Původní termín byl přitom březen 2020. Zároveň začaly práce na sporném pozemku, který musel stát kvůli chybě úředníka vyvlastnit hned dvakrát. Teď už je parcela zapsaná v katastru jako majetek ŘSD, a mohla tak na ni vjet těžká technika.
Dříve, než se myslelo. Po dálnici D3 by řidiči mohli jezdit už na konci podzimu
Na posledním úseku dálnice, který chybí mezi Českými Budějovicemi a Táborem, se pracuje mnohem rychleji, než se předpokládalo. Řidiči by tu s největší pravděpodobností mohli jezdit ještě v letošním roce, věří mluvčí ŘSD Jan Rýdl a předpokládá, že se tak stane už na přelomu listopadu a prosince.
Stavba vyjde na 930 milionů korun. Po dokončení jedenáctikilometrového úseku se řidiči projedou po dálnici z krajského města až na hranici Středočeského a Jihočeského kraje. Jenže tento poslední díl skládačky má malou vadu. Padesát chybějících metrů se kvůli majetkovým sporům začalo stavět až teď. Jestli se i tento kousek stihne dokončit do podzimu, není jasné.
Provozu by to každopádně zabránit nemělo, silničáři jsou podle Rýdla na takový scénář připraveni. „Pro tento případ, že by se to nedokázalo stihnout nebo to technicky nebylo možné, máme připravené dopravně technické řešení, které by bylo podobné jednoduchému přejetí do protisměru. Děláme všechno pro to, aby k takovému opatření dojít nemuselo,“ dodává Rýdl.
Nechybí jen asfalt, ale kompletní stavba, tedy kanalizace, zasíťování i konstrukční vrstvy. Velmi složité pak bude i samotné napojení nově doplněné dálnice na tu již postavenou, aby v budoucnu nedocházelo k propadu nebo naopak zvednutí silnice.
Práce pokračují i na dalších dvou úsecích, které spolu tvoří obchvat krajského města. Tady zatím stále platí termín dokončení v roce 2022.