Od dálnic má zmizet dalších 200 billboardů, ŘSD vypsalo dosud největší tendr na jejich odstranění

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo doposud největší zakázku na odstraňování billboardů. Díky ní má zmizet téměř 200 reklamních zařízení lemujících 225 kilometrů podél pěti dálnic. Dosud odstranili majitelé společně se silničáři od dálnic kolem tisícovky poutačů, stále jich ale zbývá několik stovek. V září 2017, kdy začal platit zákaz billboardů u dálnic a silnic první třídy, jich tam ŘSD napočítalo zhruba 1500.

Billboardy by v rámci zakázky, kterou silničáři vypsali, měly zmizet z 0.–45. kilometru dálnic D1, D3, D5, D8 a D11. „Jedná se o první takto velký tendr. Měl by řešit až 191 kusů reklamních zařízení,“ shrnul mluvčí ŘSD Jan Studecký. Odhadovaná cena zakázky je 76,3 milionu korun, na posílání nabídek mají zájemci čas do 20. srpna.

Odstraňování reklam řešilo ŘSD pomocí tendrů i v minulosti, vždy šlo ale o zakázky v menším rozsahu. „Bylo vypsáno asi deset drobnějších zakázek na dílčí konkrétní činnosti, které se týkaly akutních řešení,“ uvedl Studecký.

V září 2017 silničáři napočítali podél dotčených silnic zhruba 1500 billboardů. Majitelé jich doposud odstranili 845, ŘSD dalších 228. Několik stovek tedy stále stojí, kolik jich přesně je, ale ŘSD neví. „Vlastníci neustále umisťují nová zařízení, obnovují již odstraněná zařízení nebo je přesouvají. Přesný počet zbývajících reklamních poutačů se také mění v závislosti na tom, jak je majitelé odstraňují,“ vysvětlil Studecký.