„Při střetu s vlakem nevítězí člověk, ale stroj.“ Kampaň SŽDC varuje před riskováním pasažérů

Vyskakování z vlaku, přelézání vagonů nebo nebezpečné chování na přejezdech bude ukazovat Správa železniční dopravní cesty v nových internetových spotech v rámci kampaně Bezpečnější železnice. Ta si klade za cíl odradit cestující a především pak děti od nebezpečného chování při cestování vlakem, a zabránit tak jejich zraněním. Varovné spoty obsahují autentické fotografie skutečných nehod (upozornění: jde o drastické záběry).

Ilustrační foto
Zdroj: ČTK Autor: Luděk Peřina

Skupina teenagerů si užívá letní cestu vlakem a málem nestačí vystoupit ve své cílové stanici. Musejí tak opustit už odjíždějící vlak až na poslední chvíli. To se málem stane osudným jednomu z mladíků. K tragédii v tu chvíli zbývají jen centimetry.

Přesně tak vypadá první ze čtyř spotů nové kampaně SŽDC. Ten je proložen záběry ze skutečných neštěstí, a snaží se tak co nejvíce upozornit na nebezpečí, která jsou spojena s nastupováním a vystupováním z rozjetého vlaku.

„Správa železniční dopravní cesty se dlouhodobě zabývá porušováním bezpečnostních pravidel na železnici ze strany jak cestujících, tak uživatelů pozemních komunikací. Musíme upozorňovat na to, že při střetu s vlakem není vítězem člověk, ale stroj. To nás vedlo ke spuštění celé kampaně,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Další spoty se zaměří i na nerespektování signalizace na přejezdu

Kampaň už krátce po svém uveřejnění zaznamenala pozitivní i negativní ohlasy. „Z některých hledisek už se k nám dostaly ohlasy, že se jedná o velice krutý spot. Každopádně je pravdivý,“ uzavřel Svoboda.

Další spot se bude týkat telefonování při řízení a nedodržování výstražné signalizace na přejezdu.

V minulosti už s osvětovou kampaní přišly České dráhy, které před deseti lety začaly vydávat komiksy. Důraz byl tehdy kladen na varování před přelézáním odstavených vagonů a následným vážným zraněním elektrickým proudem.