D1 u Velkého Meziříčí se rozpadá, silničáři ji rok před modernizací musí opravit

Oprava dálnice D1 u Velkého Meziříčí omezí provoz ve směru na Prahu. Silničáři tam začali s provizorními opravami povrchu vozovky, stávající cementobetonové desky jsou totiž ve špatném stavu a rozpadají se. Práce mají trvat do čtvrtečního poledne. Kompletní modernizací má tento úsek projít příští rok.

Oprava dálnice D1 u Velkého Meziříčí
Zdroj: ČT24

Desky jsou popraskané a místy se propadají nebo vzdouvají. Jejich stav podle silničářů výrazně zhoršilo počasí posledních dnů, kdy se na Vysočině rychle střídaly teploty. V noci bylo jen pět stupňů, přes den i přes třicet stupňů Celsia.

„Přestárlé cementobetonové desky tohle mohou v prudkém slunci udělat,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Problémy se začaly projevovat v pátek, silničáři následně zajistili menší opravu. Podle Rýdla je ale třeba opravit téměř dva tisíce metrů čtverečních vozovky.

Dělníci teď budou poškozené desky rozbíjet a dělat nový povrch, pracovat budou i přes noc. Kvůli opravám bude průjezd omezen na jeden pruh mezi kilometry 141,5 až 144 ve směru na Prahu. Opravy skončí nejpozději ve čtvrtek po poledni, aby rekreanti vracející se z dovolené nebo mířící na dovolenou projížděli tímto úsekem bez omezení.

Oprava dálnice D1 u Velkého Meziříčí
Zdroj: ČT24

ŘSD: Důsledek opožděné modernizace

„Je to přímý důsledek toho, že se do modernizace dálnice D1 šlo s více než desetiletým zpožděním,“ uvedl mluvčí ŘSD. Úsek se podle něj nyní musí opravit proto, aby se vůbec dočkal modernizace. Tu silničáři plánují na příští rok.

V minulosti se ale plány a realita při opravě nejfrekventovanější české dálnice značně míjely. Podle původních předpokladů měla být modernizace D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou už zcela hotová, dosud ale není opravena ani polovina. Od roku 2013 bylo dokončeno devět z celkových 21 úseků. Závěr prací letos ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) odsunul na rok 2021.