
Události: Kauza jízdenek pražského dopravního podniku
Kromě zakázky na výrobu elektronických jízdenek vyšetřovatelé tvrdí, že skupina vyváděla peníze z dopravního podniku i přes tiskárnu Neograph. Sedmnáct haléřů z každé prodané jízdenky mělo směřovat do firmy na Panenských ostrovech. Tu zastupoval Rittigův obchodní partner Peter Kmeť.
Vyšetřování trvalo pět let. Nyní bude čas pro obhájce a obviněné seznamit se s jeho výsledky a prostudovat spis.

Martin Dvořák
„Spis je tak rozsáhlý a je v něm tolik dokladů, stanovisek a posudků, které jednoznačně ukazují, že by mělo být ukončeno vyšetřování formou zproštění obvinění.“
Martin Dvořák
Dříve jeden z nejvlivnějších lobistů v zemi – Ivo Rittig – se kvůli takzvané jízdenkové kauze dostal na noc do policejní cely. Zásah proti sobě pak v únoru 2014 komentoval slovy: „Zoufalí lidé dělají zoufalé činy.“
Zástupce Nadačního fondu proti korupci Karel Randák už v srpnu 2013 vyhlásil, že „je to kauza, která je velmi dobře zmapovaná, na kterou existují velmi dobré důkazy“. Rittig ve stejné době naopak veškerá podezření odmítl: „Nestojím za žádnou firmou, která měla provize na dopravním podniku.“
V současnosti se státní zástupce Adam Borgula nechce vyjadřovat, zda je ve spisu vyčíslena způsobená škoda. Dvořák k tomu tvrdí, že žádná škoda nevznikla, „naopak po mém odchodu dopravní podnik začal fungovat mnohem hůře“.
Vyšetřování v Česku a spor o pobyt v Monaku
Policejní vyšetřování Rittigových kauz zkomplikovalo i jeho trvalý pobyt v Monaku. Nejprve mu ho úřady neprodloužily, ale letos v červnu se mu nakonec toto rozhodnutí podařilo zvrátit.
Vzhledem k velkému rozsahu kauzy údajně předražených jízdenek se mohou obvinění seznamovat se spisem i několik měsíců, policie pak rozhodne, zda navrhne státnímu zástupci, aby podal obžalobu k soudu.