Časté nehody s požáry osobních aut

Praha - Dramaticky přibylo obětí dopravních nehod, při kterých se vznítí auto. Za první půlrok při takových nehodách zahynulo už přes dvacet lidí, což je oproti loňsku dvojnásobek.

Dva lidské životy si vyžádala dopravní nehoda na silnici R10 u Mladé Boleslavi. Při požáru BMW uhořely dvě dívky a jednoho muže odvezla s těžkými zraněními záchranka. Tragických nehod, při kterých se auto vznítí, přibývá.

Podle Petra Kopáčka, mluvčího hasičů, za letošní první pololetí zemřelo při požárech způsobených dopravními nehodami více než 20 lidí.

V loňském roce za stejné období byl přitom počet obětí poloviční. Za celý rok 2006 zemřelo na českých silnicích při požáru po nehodě lidí 26 - o šest víc než za první pololetí 2007.

Při požáru shoří auto během několika minut. Narozdíl například od Řecka nebo Portugalska u nás přesto není hasicí přístroj povinný. Musí ho mít jen veřejní dopravci, tedy taxikáři nebo řidiči autobusů.

Výmluvy ministerstva dopravy jsou různé - hořících aut podle něj není tolik. A navíc by si prý hasicí přístoj nemohly dovolit sociálně slabší skupiny - jeho cena se přitom pohybuje mezi pěti stovkami až tisícikorunou.

ÚAMK doporučuje, aby řidiči vozili nějaký prostředek na hašení, ať už ten klasický hasicí přístroj nebo nějakou náhražku třeba v podobě hasicího spreje.

„Pokud dojde k dopravní nehodě, je vhodné místo té nehody, pokud to vozidlo hoří, raději okamžitě opustit,“ tvrdí mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Ani výhledově proto ministerstvo o přidání hasicích přístrojů do povinné výbavy neuvažuje - i v budoucnu tedy bude jejich pořízení záviset na samotných řidičích.