Pražský magistrát obdržel v pondělí stížnost týkající se propojení Febiofestu a BAT.
Zákon o reklamě zakazuje propagaci tabáku, v tomto případě se však názory expertů rozcházejí. Právník Filip Winter, který zastupuje výrobce cigaret, uvádí, že logo na plakátech nepropaguje tabákové výrobky, ale firmu a její dobročinné aktivity. S tím, že BAT a Febiofest neporušily zákon, souhlasí také advokát Petr Kůta.
Naopak prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný se domnívá, že logo výrobce cigaret by na plakátech být nemělo.
„Vzniká zde podezření, že tato stížnost je součást konkurenčního boje,“ uvedl ředitel festivalu Fero Fenič, který se domnívá, že úřední vyšetřování má poškodit jeho značku.
Společnost British American Tobacco byla ovšem hlavním sponzorem Febiofestu poprvé již v roce 2001. Její logo bylo k vidění na plakátech i loni. Tenkrát si však na spojení tabákové firmy a filmového festivalu nikdo nestěžoval.