Známé značky se předhánějí v předvádění ekologických modelů. Počítají totiž s tím, že Evropská komise do roku 2012 sníží maximální povolené množství emisí kysličníku uhličitého na 130 g/km. V současné době jezdí po silnicích jen málo aut, která by tento limit splňovala.
Technologií, které se snaží dosáhnout ekologičtějšího provozu je několik. Na autosalonu byla představena například auta na zemní plyn, či propan butan. Dalšími typy úsporných motorů byly malé benzínové turbomotory. „Dřív turbomotory znamenaly vysoký výkon, velké plnění válců, rychlá jízda a vysokou spotřebu. Dnes se zmenšují. Jejich tlak nestoupá s přibývajícím otáčením, ale zůstane na určité úrovni, takže spotřeba a zátah je přitom vynikající,“ říká motoristický publicista Tomáš Hrnčíř.
Dalším už tradičním hitem lipského salonu je tuning. Podle Hrnčíře bojují automobilky o zákazníky opravdu tvrdě a tuning je jednou z možností, jak auto upravit konkrétním požadavkům klienta.
Firmy představují i novinky v automobilovém příslušenství. Dalším lákadlem pro návštěvníky jsou testovací jízdy. Dvacet renomovaných značek letos nabízí 120 modelů na zkušební jízdy v terénu i na dálnicích. V loňském roce se uskutečnilo přes 30 000 jízd. To kolik automobilových fanoušků se na Lipském veletrhu projede letos, bude známo až 13. dubna, kdy autosalon končí.
V Lipsku právě probíhá největší německý autosalon
Lipsko - Osmnáctý ročník jednoho z největších autosalonů ve střední Evropě začal minulou sobotu v Lipsku. Na Lipských veletrzích se představilo téměř 500 modelů automobilů od padesáti značek. Stovka aut byla představena poprvé v Německu. Většina těchto modelů byla už k vidění na ženevském autosalonu.