Místostarosta Prahy 4 tvrdí, že je to proto, že řada aut nejezdí po magistrále, a výrazně tak zhoustl provoz v souběžných ulicích mezi Nuselským mostem a Tyršovou. Podle průzkumu, který si radnice nechala vypracovat, je to v ranní špičce nárůst zhruba o 1 200 aut, odpoledne dokonce přibližně o 1 600 aut. „Řidiči zaplňují komunikace, které na takovéto zatížení nejsou kapacitně připravené,“ uvedl Hudec.
Podle Miroslava Rajcharta z odboru dopravy pražského magistrátu je zúžení možné předčasně odstranit, pokud se prokáže, že způsobilo potíže v dopravě. Návrh Prahy 4 ale budou muset úředníci nejprve posoudit a vyhodnotit, zda je situace opravdu tak závažná. „Dosud jsme ale žádné pozitivní ani negativní ohlasy na zúžení nedostali. A to ani od Prahy 2 a 4 nebo od policie,“ dodal Rajchart.
Praha 4 chce, aby se s radnicí obyvatelé dotčených lokalit podělili o své zkušenosti s uzavřením části Legerovy ulice. Proto už před časem zřídila e-mailovou adresu legerova@praha4.cz, na kterou mohou lidé psát své poznatky a připomínky.
Legerovu ulici zúžila Technická správa komunikací na žádost Prahy 2 v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s ulicí Rumunskou. Druhá městská část si od tohoto kroku slibuje, že se zlepší životní prostředí v ulici a sníží se hluk. Praha 4 se ale naopak od počátku obává, že zúžení prodlouží kolony aut na jejím území. Opatření má trvat půl roku, pak bude vyhodnoceno.
