Učitelé varovali, že neonacistické, rasistické a xenofobní internetové stránky využívají větší škálu prostředků, jak získat nové přívržence, především jsou ale technicky vyspělejší a uživatelsky přístupnější. „Dělají to chytrým způsobem, a mladí lidé tomu samozřejmě mohou podlehnout,“ podotknul publicista Stanislav Motl, který se nacistickou tematikou dlouhodobě zabývá.
Učitelé: Výuka pokulhává za vývojem společnosti
Novým cílem českých základních škol ve výuce moderních dějin by mělo zpřístupnit obrazové, zvukové i filmové nahrávky volně na internetu tak, aby se k nim mohli žáci snadno dostat. „Výuka pokulhává za změnami ve společnosti,“ upozornila účastnice konference, učitelka Jana Břendová.
Vedle toho se chtějí pedagogové zaměřit na konkrétní životní osudy, aby žákům podmínky a život v koncentračním táboře konkrétněji přiblížili. „Je důležité, aby se setkali přímo s konkrétními fakty, s konkrétními příběhy,“ informoval organizátor konference Zdeněk Krejsa. Nabízí se možnosti exkurzí do míst spojených s holocaustem nebo besedy s pamětníky.
Chcete začít hned? Informace o holocausto najede např. zde.
Výstupem z volarské konference bude sborník, který by měl zároveň představovat speciální metodickou příručku pro pedagogy, jak o holocaustu učit a přednášet. Právě postupy a učební materiály o událostech 20. století jsou dlouhodobým problémem českého školství. Žáci upozorňují na zastaralé učební materiály. Holocaust, největší zločin v dějinách lidstva, přinesl z rozhodnutí vedení nacistického Německa smrt šesti milionům Židů, Romů a dalších skupin, které nacisti považovali za méněcenné.
