Městská policie má k dispozici 22 mobilních radarů, vzhledem k omezenému počtu dopravních značek, ale bude měřit rychlost jen na patnácti stanovištích, která bude po týdnu vždy obměňovat. Seznam měřených úseků strážníci zveřejní na svých internetových stránkách. Celkem se má jednat o stovku různých lokalit.
„Máme připraveno dvě stě míst, v tuto chvíli je policií určeno sto míst, na kterých jsme se dohodli a na kterých od září chceme měřit,“ přiblížil ředitel Městské policie Praha Vladimír Kotrouš.

Reportáž Luďka Jíry
Podle odpůrců měření rychlosti ze společnosti Antiradary nestojí za vrácením radarů do ulic jen bezpečnostní aspekt ale i snaha vydělat na pokutách. „Jsou místa, kde má policie vyhlédnutý snadný a rychlý zisk velkých prostředků. Jsou to místa, která nejsou riziková a jsou přehledná,“ podotkl Petr Oliva z Antiradarů.
To ale odmítá náměstek pražského primátora Rudolf Blažek. „Jsou to místa, která jsou v drtivé většině v okolí škol, v okolí přechodů pro chodce,“ upozornil. Podle společnosti Antiradary ale má být radar například také v Argentinské ulici v Holešovicích, kde nejsou žádné nechráněné přechody ani školy, nebo na Rozvadovské spojce.
Ne všechna města se do měření rychlosti hrnou tak jako Praha. Polovina statutárních měst kontrolu rychlosti na označeném úseku považuje za kontraproduktivní. Povinné značky upozorňující na měření jsou drahé. Města si stěžují i na to, že řidiči před měřeným úsekem zpomalují a za ním zase zrychlí. Dopravní značky měření rychlosti jsou zbytečné i podle ministerstva dopravy, které chce prosadit jejich zrušení od příštího roku.