Soutěží se o trať z Plzně do Domažlic, z ní odbočující linii Nýřany-Heřmanova Huť a o trať z Plzně do Blatna. Podle Bauera bude výběr uzavřen v polovině listopadu a vítěz soutěže začne jezdit od prosince 2011. Předstih dvou let je nutný, aby si vítězní dopravci nechali vyrobit vozy podle požadavků kraje.
Plzeňský kraj připravuje i další výběrová řízení – a to na svoji nejdůležitější trasu. V roce 2012 nebo 2013 by měl proběhnout tendr na osobní dopravu na tratích Beroun–Plzeň a Plzeň–Cheb a na odbočných lokálkách.
Na zajišťování osobní dopravy na všech železnicích v regionu má nyní kraj uzavřenou s ČD smlouvu na neurčito. Jednotlivé tratě, na něž budou vyhlašována výběrová řízení, bude kraj postupně z kontraktu vyčleňovat.
Na železniční dopravu mají příští rok dostat České dráhy od Plzeňského kraje přes 372 milionů korun, letos to bude zhruba 354 milionů Kč. K tomu ještě ČD obdrží 135 milionů korun od státu. Celková ztráta z veřejné železniční dopravy v kraji by měla příští rok činit 530,5 milionu korun.