Současné In-karty nejsou kompatibilní s kartami, které stále hromadněji zavádějí kraje a města pro své integrované dopravní systémy. I s nimi je ale možné cestovat v regionálních vlacích zahrnutých do IDS. Vzájemná nekompatibilita obou karet tak působí drahám potíže. „Pilotní projekt chceme realizovat v Praze a ve Středočeském kraji,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Na nové In-karty potom bude možné „nahrát“ aplikace pro jízdné v jednotlivých krajských městech nebo krajích. Dráhy si od novinky také slibují spravedlivější rozdělení tržeb mezi místními dopravními podniky a železnicí, které se dnes děje na základě nárazových průzkumů.
O nové verzi In-karet, které by fungovaly v rámci jednotlivých integrovaných dopravních systémů a částečně by tak nahradily také čipové karty, které vydávají jednotliví organizátoři integrovaných dopravních systémů, nyní jednají dráhy se zástupci krajů. Uskutečnění prvního projektu v Praze závisí na úspěchu jednání s hlavním městem a jeho dopravním podnikem. V případě krachu jednání se prý dráhy mohou rozhodnout pro pilotní projekt v jiném regionu nebo mohou „celý záměr přehodnotit“.